השרה לשיוויון חברתי מבקשת להביא להחלטת ממשלה: פטור חד פעמי ממכרז לעובדים שהועסקו במישרות זמניות במטה המיזם הלאומי ‘ישראל דיגיטלית’

צחי ברוורמן מזכיר הממשלה הפיץ ב- 27.8.2019 הצעה להחלטה לאישור שלא בישיבה שביקשה גילה גמליאל השרה לשיוויון חברתי להביא להחלטת ממשלה. “הצעת ההחלטה מועברת בהתאם לסעיף 19(ב) בתקנון לעבודת הממשלה והיא תקבל תוקף של החלטת ממשלה בתוך שבוע להוראות סעיף זה”.

המישרות בהן מדובר הן:

■ ראש מטה התיאום (ישראל דיגיטלית)

■ ממונה (ייעוץ משפטי) מטה ישראל דיגיטלית

■ סגן/נית (טכנולוגיה) ישראל דיגיטלית

■ ראש אגף בכיר (כלכלה)

■ סגן ראש מטה ישראל דיגיטלית (השכלה ויישום)

■ סגן ראש מטה ישראל דיגיטלית ראש צוות טרנספורמציה

■ מנהל/ת תחום בכיר/ה (מוביל/ה דיגיטלי/ת משפטים)

■ מנהל/ת תחום בכיר/ה (מוביל/ה דיגיטלי/ת רשות המיסים)

■ מנהל/ת תחום בכיר/ה (מוביל/ה דיגיטלי/ת פנים)

■ מנהל/ת תחום בכיר/ה (מוביל/ה דיגיטלי/ת רשות עבודה)

■ מנהל/ת תחום בכיר (דאטה)

■ מנהל/ת תחום (פרוייקטים דיגיטליים)

■ מנהל/ת תחום פרוייקטים דיגיטליים (קידום עסקים)

■ מנהל/ת תחום פרוייקטים דיגיטליים (הון אנושי)

■ מנהל/ת תחום פרוייקטים דיגיטליים (פיננסים)

■ מנהל/ת תחום פרוייקטים דיגיטליים (דאטה ואנליטיקס)

■ מנהל/ת תחום (אוריינות ויישום)

■ מנהל/ת תחום פרוייקטים דיגיטליים (קידום עסקים)

■ מרכז נכסים ולוגיסטיקה

■ ראש ענף (תיאום ובקרה)

בין היתר נאמר בהסבר להצעת ההחלטה כי “בשנת הפעילות הראשונה של המטה נכללו בתוכנית העבודה של המטה כ- 10 פרוייקטים והתקציב שהמטה ניהל עמד על סך של כ- 12 מיליון ₪. כיום המטה שותף ומנהל כ- 180 פרוייקטים, ותקציבו עומד על כחצי מיליארד ₪ בשנה (לפני השתתפות מצד משרדי הממשלה השותפים, בהיקף של כחצי מיליארד ₪ נוספים).

“הלכה למעשה, במעלה הדרך, בשנים שחלפו מאז הקמתו של המטה, התגלה שהצורך בפעילות של המטה, והביקוש לשירותים שהוא מציע למשרדי הממשלה, גדול מההיצע ומהיכולת של המטה לתת מענה לכל הצרכים בתוך התקופה שנקצבה למישרות שגוייסו בפטור (כאמור, לחמש שנים). אומנם גם כוח האדם של המטה גדל במהלך השנים האחרונות במקצת, אולם כמות המשימות גדלה פי עשרות מונים”.

עו”ד סורל הרלב היועץ המשפטי של המשרד לשיוויון חברתי כותב בין היתר בחוות דעתו כי “הצעת ההחלטה מובאת לפיתחה של הממשלה לאחר שהכנסת אישרה את חוק התפזרות הכנסת העשרים ואחת, התשע”ט – 2019. הנחיות היועץ המשפטי לממשלה ופסיקת בית-המשפט העליון מחייבות לנהוג בריסון ובאיפוק בכל הנוגע להחלטות המתקבלות בעת הזו.

“עסקינן בהחלטה שעניינה שוטף ומקצועי מובהק, לפי המלצה של וועדה מקצועית (וועדת השירות), ללא מעורבות כלשהי של דרג נבחר, וקיים צורך בהסדרת הנושא למען המשך תקין של העבודה השוטפת במטה, ואשר על כן אין מניעה בקבלת ההחלטה גם בעת הזו”.