“השינויים הטכנולוגיים המשמעותיים בעשורים האחרונים מחדדים את ההבנה כי עודף הרגולציה מעמיס על הציבור, על החברות בשוק התקשורת ועל הרגולטור”

06:37 10.07.2019

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

ביום ראשון השבוע, 7.7.2019, אחרי הצהריים, פירסמתי בחלון המבזקים של אתר זה: ראש הממשלה הציג היום (7.7.2019) בישיבת הממשלה את ספר הפחתת הנטל הרגולטורי לשנת 2018: בפרק הדן במשרד התקשורת אומר מנכ”ל משרד התקשורת נתנאל (נתי) כהן: “השינויים הטכנולוגיים המשמעותיים בעשורים האחרונים מחדדים את ההבנה כי עודף הרגולציה מעמיס על הציבור, על החברות בשוק התקשורת ובין היתר גם על הרגולטור, וזהו נטל שמצריך השקעת משאבים שוטפת”.

עוד אמר  המנכ”ל נתי כהן כי המשרד “פעל ויוסיף לפעול רבות לייעול תהליכי העבודה במשרד, הן ביצירת רגולציות חדשות והן בתהליכי טיוב של רגולציה קיימת. בשנה האחרונה ננקטו צעדים משמעותיים בתהליכי רישוי שהמשרד אחראי עליהם, כגון טיוב תהליכי רישוי של מפעיל תחנות אלחוט והעברת הפעילות למשרד התחבורה. כל זאת למניעת כפילויות, להקלות ביבוא ציוד קשר ולאימוץ תקנים בין-לאומיים. כמו כן, כחלק מיישום תוכניות קודמות נעשו הקלות ניכרות בתחום יבוא הציוד האלחוטי”.

בפרק הדן במשרד התקשורת (בספר הפחתת הנטל הרגולטורי לשנת 2018) צויין כי החיסכון הצפוי למשק בשנה בהיבט קיצור זמן ההמתנה הוא 40,905 ימים.

לדברי משרד התקשורת, בשנת 2019 יגובשו תוכניות בתחומים הבאים: אגף רישוי/ציוד טלקומוניקציה קווי; צוות רישוי/רישיונות אחודים; צוות רישוי/רישיונות רט”ן; מינהל הנדסה/רישוי תחנות לווייניות.

בהודעה לעיתונות של משרד ראש הממשלה נאמר בין היתר כי מ”מ מנכ”ל משרד רה”מ רונן פרץ סקר בפני השרים את עיקרי העשייה. בספר 58 תוכניות של משרדי הממשלה השונים, שיובילו לחיסכון ישיר בעלויות למשק של כ- 1.5 מיליארד ₪ בכל שנה, ויביאו לחיסכון בימי המתנה לאישורים של למעלה מ- 7 מיליון ימים בכל שנה.

“התוכניות הללו הן חלק מתכנית החומש הממשלתית להפחתת נטל הרגולציה, אשר בצירוף עם הצעדים עליהם הוחלט בשנתיים הקודמות צפויה להביא לחיסכון מצטבר שנתי קבוע של למעלה מ- 4 מיליארד ₪ ולמעלה מ- 49 מיליון ימי המתנה”.