הרשות להגנת הצרכן מפרסמת הנחיית ממונה חדשה בעקבות כניסתו לתוקף השבוע של חוק מענה טלפוני אנושי תוך 6 דקות; אומרת שנסגרה הפירצה שאיפשרה לעוסקים לחמוק ממתן מענה טלפוני אנושי תוך 3 דקות

16:50 21.07.2019

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מפרסמת (21.7.2019) הנחיית ממונה חדשה בעקבות כניסתו לתוקף השבוע של חוק מענה טלפוני אנושי תוך 6 דקות; אומרת שנסגרה הפירצה שאיפשרה לעוסקים לחמוק ממתן מענה טלפוני אנושי תוך 3 דקות.

בהודעה שפירסמה הרשות היום נאמר כי “ביום 25.7.2019 ייכנס לתוקף תיקון מס’ 57 לחוק הגנת הצרכן, התשע”ח – 2018. מטרת התיקון היא להקל על הצרכן בפניותיו לגופים המנויים בתוספת השנייה בכל הקשור למענה אנושי ומקצועי – לפחות לגבי סוגי השירותים שלהלן: טיפול בתקלות, בירור חשבון וסיום התקשרות. זאת בשתי דרכים: האחת, על ידי פישוט וקיצור המערכת האוטומטית לניתוב שיחות והשנייה, על ידי הגבלת זמן ההמתנה עד קבלת מענה אנושי מקצועי לזמן שלא יעלה על 6 דקות מרגע תחילת השיחה”.

עו”ד מיכאל אטלן הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן אמר כי “התיקון החדש סותם את הפירצה בחוק לפיה ספירת הזמן הייתה מפסיקה ברגע שהוצע לצרכן שירות שיחה חוזרת, גם כאשר הצרכן בחר להישאר על הקו. רגולטור שיפעיל את סמכות לפי החוק לקבוע הסדר המאשר חריגה מסוימת מן ההוראה – לוקח על עצמו את האחריות לאכיפה. בכל מקרה אחר הרשות תאכוף את התיקון החדש בתקיפות.”

הרשות מדגישה כי על כל הפרה של תיקון 57 יוטל עיצום בסך 22,000 ₪ לתאגיד או 7,000 ₪ ליחיד.