הרשות להגנת הפרטיות, הרשות להגנת הצרכן ורשות התחרות מקימות צוות משותף שיעסוק בסוגיות מרכזיות בתחום הכלכלה הדיגיטלית

הרשות להגנת הפרטיות, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ורשות התחרות [לשעבר, רשות להגבלים עסקיים] הודיעו היום על הקמת צוות משותף שיעסוק בסוגיות מרכזיות בתחום הכלכלה הדיגיטלית, במטרה לקדם ולהבטיח שמירה על אינטרסים ציבוריים מהותיים.

בהודעה שפורסמה ב- 18 בספטמבר 2019 נאמר כי “הכלכלה הדיגיטלית היא תופעה המעוררת בשנים האחרונות עניין רב, בהיבטי צרכנות, תחרות ופרטיות והנושא מצוי על סדר יומן של רשויות רבות בעולם, בין היתר, לאור התעצמותן של ענקיות האינטרנט וכוחן הגובר של רשתות חברתיות ופלטפורמות דיגיטליות שונות הדברים בולטים במיוחד בעידן הביג דאטה שבו נוצרים יתרונות לגודל למי שמחזיק מידע רב יותר על הרגלי צריכה והעדפות של צרכנים.

“כל אלה מציבים אתגרים לאומיים וגלובליים משמעותיים, המחייבים בחינה מחודשת של האסדרה הקיימת, וכן פיתוח ושילוב של כלי ניתוח ואכיפה מתקדמים.

“הכלכלה הדיגיטלית משליכה על היבטים משמעותיים בחייהם האישיים של אזרחים וצרכנים. זאת כתוצאה מהתמורות המשמעותיות שהתרחשו בשנים האחרונות בעולמות המסחר והצרכנות, בשירותים דיגיטליים, במנועי חיפוש, ברשתות חברתיות, בשירותי ענן ועוד.

“הצוות המשותף ישלב ידיים לקידום אסדרה, פיתוח כלים מתקדמים ושיתופי פעולה למען הגנה על מידע אישי ופרטיות המשתמשים, מניעת הטעיות צרכניות, הקפדה על תנאי שימוש הוגנים והפחתת חסמים לתחרות – במטרה להיטיב עם הציבור בישראל”.