הרשות להגנת הפרטיות דחתה בקשת חופש מידע בנושא חברת הסלולר רמי לוי תקשורת ונושא אבטחת מידע

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים דחתה בקשת חופש מידע בנושא חברת הסלולר רמי לוי שיווק השיקמה תקשורת בע”מ והיבטים שונים של אבטחת מידע.

הבקשה הייתה לקבלת מענה על השאלות הבאות:

“האם התקבל אישור הרגולטור ברשות להגנת הפרטיות לקבלת גישה של חברת סלולר רמי לוי למערכות שונות של פלפון? והאם ניתן אישר כזה? והאם בוצעה חריגה מהאישור? מתבקש מידע על כך”. [הערה: הטעות באיות המלה פלאפון מופיעה כך במקור].

“מה עלה בחקירת הרשות להגנת הפרטיות, על פעולות חברת רמי לוי, ואשר פעלו בניגוד לחוק הגנת הפרטיות ובניגוד לתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), ו/או ניצול לרעה של מאגר המידע שברשותם, ו/או הפרת חובת הסודיות שנקבע בחוק הגנת הפרטיות, ו/או בניגוד להוראת הדין בדבר שימוש במאגרי המידע. (על פי הכתבה, פרקליטות המדינה הגישה אישום בכפוף לשימוע כנגד בכירים בחברת הסלולר של רמי לוי). מתבקש מידע מה עלה בחקירות הרשות להגנת הפרטיות בעניין זה”.

הממונה על יישום חוק חופש המידע עו”ד מיטל כ”ץ דחתה בתשובתה מסוף ינואר 2020 את בקשת המידע [רק עתה פורסם דבר הדחייה].

“אופייה של הפנייה היא לקבל ‘ידע’ המצוי ברשות הציבורית, בשונה מ’מידע’ כהגדרתו בסעיף 2 לחוק חופש המידע, והוא מידע כתוב, ממוחשב, מוסרט, מצולם או מוקלט”.

“בהתאם לכך, בקשתך אינה יכולה להתברר לפי הוראות חוק חופש המידע”, כותבת עו”ד כץ בתשובתה.

” לפנים משורת הדין, אציין כי נכון לעת הזו, המידע הקיים ברשות הציבורית בקשר לנושא בקשתך, הוא חומר חקירה שנוצר, נאסף או הוחזק על ידי משטרת ישראל או הרשות להגנת הפרטיות, במסגרת סמכות החקירה הפלילית המוקנית לה על פי דין. לפיכך, חוק חופש המידע אינו חל על מידע זה בהתאם לסעיף 14(א)(8) לחוק חופש המידע. לנוכח האמור לעיל, הוראות חוק חופש המידע אינן חלות על פנייתך זו ולכן בקשתך תיסגר”.