הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים מפרסמת (30.11.2020) מסמך דגשים והמלצות עיקריות להגנה על פרטיות הציבור במסגרת חקירות אפידמיולוגיות

ביום שני (30.11.2020) לפני הצהריים דיווחתי בשני מבזקים עוקבים בחלון המבזקים של האתר:

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים מפרסמת (30.11.2020) מסמך דגשים והמלצות עיקריות להגנה על פרטיות הציבור במסגרת חקירות אפידמיולוגיות: “החקירות האפידמיולוגיות הכרחיות למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, ותרומתן לקטיעת שרשרת ההדבקה היא מטבע הדברים משמעותית ביותר. עם זאת, חקירות אפידמיולוגיות, מעצם טבען, כרוכות בפגיעה בפרטיותם של מתוחקרים (ושל אנשים אחרים). במסגרת חקירות אלו נדרשים מתוחקרים לחשוף מידע אישי ורגיש על אודותיהם הכולל, בין היתר, פירוט בדבר מיקומם הגיאוגרפי במשך תקופת זמן קצובה ובדבר זהות האנשים עימם נפגשו בתקופה זו. עצם האיסוף של מידע זה, ובוודאי חשיפתו ברבים או הצלבתו עם סוגי מידע אחרים, עלולים לפגוע קשות בפרטיותם של אנשים רבים.

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים מפרסמת (30.11.2020) מסמך דגשים והמלצות עיקריות להגנה על פרטיות הציבור במסגרת חקירות אפידמיולוגיות: “על כלל הגורמים העורכים חקירות אפידמיולוגיות להיות מודעים להוראות הדין ולהיבטים השונים הנוגעים להגנה על פרטיות ואבטחת מידע”; “על הגורמים החוקרים, הן בחקירות הנערכות מכוח פקודת בריאות העם והן בחקירות הנערכות באופן עצמאי, חל איסור על איסוף מידע שאינו רלוונטי למטרה של איתור מגעים של חולי קורונה וקטיעת שרשרת ההדבקה. לפיכך, על חוקרים להימנע מלהציג בפני מתוחקרים שאלות שאינן קשורות או רלוונטיות למטרה זו. כמו כן, אין לעשות שימוש במידע הנאסף במסגרת חקירות אפידמיולוגיות אלא למטרה שלשמה הוא נאסף, קרי על מנת לסייע באיתור מקום או זמן שבו שהה חולה מאומת ובאיתור מי שבא במגע קרוב עם חולה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה”.

* המסמך המלא נמצא כאן.