הרשות השופטת – התורמת הגדולה ביותר לפרוייקט “מתחשבים”: יוזמה לאומית המיועדת לצמצם את הפער הדיגיטלי בארץ

09:50 02.10.2020

קטגוריות: חומרה והיקפי משפט

תגים:

הרשות השופטת היא התורמת הגדולה ביותר של מחשבים ומסכים לפרוייקט “מתחשבים”: יוזמה לאומית שיצאה לדרך לפני שלושה חודשים במטרה לצמצם את  הפער הדיגיטלי בישראל בדרך של איסוף, שדרוג והפצה של מחשבים לתלמידים בפריפריה הגיאוגרפית בישראל.

לטובת הפרוייקט, נאספו מכל בתי-המשפט בכל ערכאות השיפוט 1,100 מחשבים ועוד 100 מסכי מחשב אשר יצאו משימוש המערכת והיו מועמדים לגריטה, ונמסרו באמצעות הפרוייקט לתלמידים הזקוקים למחשב לצורך למידה מרחוק.

היוזמה יצאה לדרך בברכת נשיא המדינה ראובן ריבלין אשר סייר (1.10.2020) באחת ממעבדות המחשבים המכשירות אותם בהתנדבות בטרם יעברו לידי התלמידים.

הנשיא בירך את הרשות השופטת על התרומה הנדיבה, ואמר כי “השתתפותכם במפעל הזה היא יוזמה מרגשת ביותר, המראה ומצביעה על היותכם נטועים בעם וחלק מהעם”.

מנהל בתי-המשפט השופט ד”ר יגאל מרזל סיפר כי “כששמענו על היוזמה הזו נרתמנו אליה מיד, בברכת נשיאת בית-המשפט העליון השופטת אסתר חיות. גילינו שמדובר בבירוקרטיה פשוטה יחסית, המאפשרת לעשות במחשבים שיצאו משימוש מעשה מועיל וטוב. המחשבים מגיעים מכל בתי-המשפט ובתי-הדין בכל הארץ, ומצאו בית בירוחם, בדימונה ובג’יסר א-זרקא, ואנחנו שמחים שהם הגיעו למקום הנכון ובזמן הנכון.

“מרגש לדעת שהילדים אשר קיבלו מחשבים יודעים שלפניהם השתמשו באותם מחשבים שופטים ושופטות על כס השיפוט. יש בכך חזון וסמליות. אני גאה מאד במהלך הזה, אחד ממעשים רבים למען הקהילה שהרשות השופטת עושה במהלך כל השנה, בהיותה נטועה בקהילה וחלק ממנה. תודתי נתונה בשם המערכת לעובדי אגף המחשוב על עבודתם המסורה באיתור ואיסוף המחשבים”.