הרשות הממשלתית למים וביוב: מכרז פומבי לייעוץ ולהערכת נזק כלכלי העלול להיגרם כתוצאה מהוספת מסילת רכבת רביעית בתוואי האיילון

הגוף המפרסם: הרשות הממשלתית למים ולביוב/חטיבת כלכלה

נושא המכרז: מכרז פומבי לייעוץ ולהערכת נזק כלכלי העלול להיגרם כתוצאה מהוספת מסילת רכבת רביעית בתוואי האיילון

מס’ המכרז: 100046008

תאריך פרסום: 11 בדצמבר 2019

מועד אחרון: 5 בפברואר 2020

הערות: במסגרת תת”ל 33 הועלתה כוונה להקים מסילת רכבת רביעית הצפוייה להקטין את הספיקות בכחצי בקטעים מסוימים בתעלת הנחל. כדי למנוע הצפות נבחנו מספר חלופות לריסון הנגר. חלופות הריסון נבחנו ע”י הות”ל והוחלט ב- 26.12.2016 על חלופה משולבת הנותנת פתרונות כך שבשלב הסופי יתנו מענה לאירועי שיטפונות הצפויים להתרחש בהסתברות של 1:100 ובשלבי הביניים ישפרו את המצב באופן ניכר.

האמצעים למיתון הזרימה בתכנית כוללים בין היתר יישום בשלבים של הפתרונות הבאים: איגום מוגבר בפארק איילון שרון; פשט הצפה בשטחי מקווה ישראל; איגום והחדרה במחצבות במודיעין ובנשר; הסתמכות על מחצבת נטוף ועל מאגר איילון; מובל תת קרקעי לים.

מאחר שיישום החלופות המפורטות לעיל ידרוש זמן הקמה ועל כן יעילות יישומן אינו ודאי, רשות המים מבקשת, במסגרת מכרז זה, לבחון את משמעות הנזק הכלכלי למשק תוך התחשבות ב- 3-4 חלופות נגר שיקבעו ע”י רשות המים ובהתאם לספיקות אשר מוערך כי יגיעו לנחל איילון ויגרמו להצפות ולנזקים באזורים הצפויים להיפגע.

מטרת השירותים הנדרשים: מיפוי הנזקים הצפויים ואמידת הנזק הכלכלי למשק כתוצאה מהצפת שטחים עירוניים באזור גוש דן בשל הקמת המסילה הרביעית באיילון, בהתאם לתרחישים.

השירותים יסייעו לתמיכת בקבלת החלטות לגבי הכדאיות הכלכלית למשק בהקמת מובל תת קרקעי מאיילון לים.

יש להתייחס ולאמוד במונחים כספיים את מרכיבי הנזק בשל ההצפות הכוללים בין השאר: פגיעה ברכוש ובנפש, פגיעה בפעילות המשקית ואובדן תוצר למשק, פגיעה בזרימת התנועה של כלי רכב ורכבות, פגיעה בתשתיות וכו’. על הספק הזוכה לצרף פרק הערכה של עלות הנזקים הסביבתיים ככל שיהיו בכל אחת מהחלופות והתרחישים שייבחנו ובהסתברויות השונות.

ההתקשרות בין הצדדים תהיה למשך 12 חודשים. לרשות שמורה זכות הברירה להאריך את תקופת ההתקשרות בתקופה נוספת של חצי שנה או של חלק ממנה, בגין השירות או כל חלק ממנו, לפי שיקול דעתה הבלעדי והמוחלט כמפורט בהסכם ובכפוף לאישור מראש מאת ועדת המכרזים והמגבלות התקציביות באותה העת.