הרשויות בספרד אישרו שימוש בטכנולוגיות זיהוי פנים באירועים גדולים במדינה

עפ”י דיווחים בתקשורת הספרדית, שר הפנים הספרדי אישר שימוש בטכנולוגיות זיהוי פנים (Facial Recognition) באיצטדיונים, באתרים של הופעות פומביות ובאתרים נוספים בהם יש התקהלויות גדולות של אנשים. זאת במטרה לזהות אנשים שהוגשו נגדם אישומים פליליים.

לדברי הדיווחים הללו, הממשלה הספרדית חתמה על הסכם עם ה- Centre for Technological and Industrial Development, CDTI  להתקנת מצלמות זיהוי פנים בכניסות לכל האתרים הללו ברחבי המדינה.

המטרה היא לספק לרשויות אכיפת החוק הספרדיות את המידע לגבי אותם חשודים כך שניתן יהיה לעצור אותם כשהם עוזבים את המקום בסיום האירוע בו נכחו. תוכנת זיהוי הפנים תעשה הצלבה בין התמונות לבין מאגרי המידע המשטרתיים ויתריעו בזמן אמת בפני השוטרים.

על-פי מידע שפורסם רשמית ב- BOLETÍN OFICIAL DEL ESTADO, BOE ב- 21 ביולי 2020, המטרה בצעד זה היא להקטין את מספרם של אנשי המשטרה שיש צורך בנוכחותם בכל אירוע כזה. לפי אותו דו”ח, המערכות יותקנו גם באתרים כפריים, קטנים יותר, דבר שיפצה על היעדרם של אנשי משטרה במקום.

כלי התקשורת הספרדים אומרים עוד כי הטכנולוגיה גם צפוייה לסייע באיתור חפצים שונים דוגמת טלפונים ניידים וארנקים שנגנבו במהלך האירועים הללו.

כלי התקשורת מציינים כי הדברים מתפרסמים מספר שבועות לאחר פירסום העובדה שרשת הסופרמרקטים הספרדית הפופולרית Mercadon החלה ליישם מערכת מצלמות זיהוי פנים של החברה הישראלית AnyVision, כפי שדיווחתי כאן.