הרגישות של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ בנושא אנשים עם מוגבלות

ביום ראשון, 13.12.2020, בשעה 11:55, פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם חדש שכותרתו: משרד התקשורת לא עומד בחובתו עפ”י החוק לשלב במסגרתו אנשים עם מוגבלות.

האייטם הזה, כשהועלה לאתר של אבי וייס, זכה לסיווג ‘בלעדי’.

בתוך קרוב ל- 24 שעות לאחר מכן, החלה לפוג הילת הבלעדיות של האייטם הזה: אותו אייטם – שכאמור החל את דרכו כ’בלעדי’, עבר שנמוך ראשון לסיווג ‘ראשונים לדווח’ ובעקבות כך – שנמוך שני לסיווג ‘נושא חם’. נכון להבוקר (15.12) כבר מדובר על שנמוך שלישי ל’מבזקים על סדר היום’.

להשלמת התמונה כדאי להזכיר משהו שאבי וייס לא ציין באייטם הבלעדי/ראשונים לדווח/נושא חם שלו.

גד פרץ, כתב הטלקום של ‘גלובס’ צייץ בחשבון הטוויטר שלו ביום ראשון בשעה 08:51 [כלומר, שלוש שעות לפני האייטם הבלעדי של אבי וייס] את הציוץ הבא: נציבות שירות המדינה בדו”ח לגבי רמת שילובם של אנשים עם מוגבלות במשרדי ממשלה (מסכם את שנת 2019). משרד התקשורת עם ציון נמוך במיוחד: “רמה נמוכה”. חוק שירות המדינה (מינויים) מחייב למנות בארגונים ציבוריים המונים מעל 100 עובדים, לפחות 5% אנשים עם מוגבלות משמעותית. המשרד לא עמד בחובה זו.

כלומר, נראה — אלא אם כן בטוויטר ‘זייפו את הספידומטר’ — שגד פרץ הקדים את אבי וייס בנושא הזה. לפיכך, לא ברור מדוע אבי וייס השתמש בתואר ‘בלעדי’ כשהיה מי שהקדים אותו (ומצב זה קורה לא בפעם הראשונה).

לציוץ של גד פרץ היו שני מגיבים. המגיב השני היה לא אחר מאשר מיודענו אבי וייס הנוהג להגיב פעמים לא מעטות על ציוצי פרץ. וכה צייץ אבי וייס [אשר מכנה את עצמו בטוויטריאדה כ- @motty53: “מי שבדק טעה. הוא היה אמור להכניס כמה בכירים במשרד, לרשימת המוגבלים. זה היה משנה את הספירה”.

ומתי היה הציוץ הכה שנון הזה של אבי וייס? בשעה 09:32, קרי – יותר משעתיים לפני האייטם הבלעדי כביכול שלו עצמוץ

כלומר, ‘אפילו’ אבי וייס שהגיב בריטוויט לגד פרץ, הקדים את אבי וייס שפירסם אייטם ‘בלעדי’ באתר שלו.

ועל הציוץ של אבי וייס הגיב מישהו בציוץ חוזר: מכוער ומתנשא.

= = = = = = = = = = = =

הפרסומאי ראובן אדלר אמר פעם: “יש לי מוטו. אף אחד לא הצטער על ראיון שהוא לא נתן”.

בפרפרזה ניתן לומר: אף אחד לא הצטער על ציוץ שהוא רצה מאוד לצייץ (משום שמדובר בדבר שנון) אבל, עשה רגע חושבים, והחליט בסופו של דבר שלא לפרסם את הציוץ הזה.

ואם מישהו מתלוצץ משום-מה על אנשים בעלי מוגבלויות, הרי שטוב יעשה אם יתבונן במראה.

= = = = = = = = = = = =