הצהרת טראמפ שארה”ב נוטשת את הסכם פריז בנושא האקלים: חברות טכנולוגיה גדולות קראו ברגע האחרון לנשיא שלא לנקוט בצעד זה

15:30 02.06.2017

קטגוריות: ירוק/תשתיות/אנרגיה

היזם אילון מאסק ויו”ר החברות Tesla ו- SpaceX הודיע כי הוא עוזב את הוועדה המייעצת לנשיא ארה”ב בעקבות הצהרת טראמפ בחמישי בלילה (שעון ישראל) שארה”ב נוטשת את הסכם פריז בנושא האקלים [Paris Climate Accord]. לדבריו “נטישת ההסכם גרועה לארה”ב ולעולם”.

כפי שדיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה, קודם לפרסום ההצהרה של הנשיא טראמפ הודיע מאסק כי יעזוב את הוועדה המייעצת במידה והנשיא יישא את ההצהרה.

משקיעי הון סיכון בולטים בארה”ב ביקרו בחריפות את הצעד של הנשיא האמריקני.

יצויין כי בנובמבר האחרון פורסמו בארה”ב ממצאי סקר של ה- Chicago Council on Global Affairs לפיהם 71% מהציבור האמריקני תומכים בהסכם.

חברות טכנולוגיה גדולות קראו ברגע האחרון לנשיא שלא לנקוט בצעד זה. Marc Benioff יו”ר ומנכ”ל חברת Salesforce  פירסם בטוויטר קריאה כזאת לנשיא דונלד טראמפ וצירף פנייה בנושא עליה חתומה שורה של חברות ובהן חברת Adobe, חברת Apple, חברת Facebook, חברת Google, חברת HPE, חברת Intel, חברת Microsoft וחברת Schneider Electric. על הפנייה חתומות גם חברות גדולות שאינן מתחום הטכנולוגיה.

בעקבות הצהרת טראמפ אמש שארה”ב נוטשת את הסכם פריז בנושא האקלים כיוון שנבחר ע”י תושבי פיטסבורג ולא תושבי פריז, Bill Peduto  ראש עיריית פיטסבורג מגיב: “אני יכול להבטיח לכם שלמען עמנו, כלכלתנו ועתידנו אנו נקיים את הנחיות הסכם פריז”.