הערה לגבי התביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) שהוגשה נגד הראל ויזל ונגד חברת פוקס-ויזל

18:49 05.09.2018

קטגוריות: משפט

ביום ראשון האחרון (2.9.2018) בשעה 18:41 פירסם מנחם שטאובר ב’גלובס’ ידיעה על התביעה שהוגשה נגד הראל ויזל ונגד חברת פוקס בגין ממצאי התחקיר של ‘המקור’ בערוץ 10. בידיעה נכתב בין היתר כי “ממידע שהגיע ל’גלובס’ עולה, כי מרדכי גבריאלי, בעל מניות מיעוט ברשת האופנה, המחזיק ב- 161 מניות החברה, הגיש היום (א’) לביהמ”ש המחוזי בת”א בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד ויזל והרשת”.

הידיעה כוללת פירוט של כתב הטענות שהוגש לבית-המשפט [ומתפרסם במלואו לציבור במערכת “נט המשפט” של הנהלת בתי-המשפט (הב”ה)] כך שקצת תמוה הביטוי “ממידע שהגיע ל’גלובס’.”

אם הוא היה עושה בדיקה פשוטה היה מוצא בגוגל כי באותו היום ליטל דוברוביצקי כתבה על התביעה ב- YNET כבר בשעה 15:19, כלומר קצת יותר משלוש שעות לפני המידע שהגיע ל’גלובס’.

אבל מי שפירסם לראשונה על הגשת התביעה הוא Read IT Now.

באותו היום, בשעה 14:01, פירסמתי בחלון המבזקים של אתר זה את הדברים הבאים: הוגשה (2.9) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד הראל ויזל ונגד חברת  פוקס-ויזל בשם “כל מי שהחזיק במניית פוקס-ויזל בע”מ בתום יום המסחר ביום 21.8, למעט המשיבים ו/או מי מטעמם ו/או בני משפחתו של המשיב ו/או גופים הקשורים במשיבים”; “עניינה של התובענה: הנזקים שנגרמו כתוצאה מהתנהגותו של הראל ויזל העולה כדי הפרת חובת הזהירות שלו”.