העליון: מימוש זכיית מוטורולה סולושנס בע”מ במכרז עיריית ר”ג [לאספקה והתקנת רכיבים שונים לגבי מערכות טלוויזיה במעגל סגור] יעוכב עד להכרעה בערעור ע”י העליון

בית-המשפט העליון קיבל בקשה [עע”מ  1295/17] של חברת מגלקום בע”מ לסעד זמני בערעור על פסק-דין בית-המשפט לעניינים מינהליים ת”א [בעת”מ 029823-01-17].

כבוד השופט ניל הנדל קבע כי מימוש זכיית מוטורולה סולושנס בע”מ במכרז עיריית ר”ג [לאספקה והתקנה של רכיבים שונים הקשורים למערכות טלוויזיה במעגל סגור (טמ”ס)] יעוכב עד להכרעה בערעור ע”י העליון.

בפסק דינו כותב השופט הנדל בין היתר:

■ “משיבה 4 [מוטורולה] זכתה במכרז שערכה משיבה 1 – עיריית רמת גן – לאספקה והתקנה של רכיבים שונים הקשורים למערכות טלוויזיה במעגל סגור. המערערת, שהשתתפה אף היא במכרז, טענה בבית-המשפט לעניינים מינהליים שנדרש היה לפסול את הצעתה של משיבה 4. זאת, לנוכח אי-עמידה בחלק מתנאי המכרז. ערכאה קמא דחתה את העתירה, בקבעה כי בהצעת משיבה 4 נפלו טעויות סופר, שלא הייתה מניעה לפעול לתיקונן כפי שפעלו המשיבות. מכאן הערעור שהגישה המערערת, ולצידו הבקשה הנוכחית לסעד זמני, בדמות צו מניעה למימוש זכיית משיבה 4 במכרז”.

■ “המערערת טוענת כי אם יוצא המכרז אל הפועל לא ניתן יהיה להשיב את הגלגל לאחור ולתת לה לספק את השירותים. כן נטען כי סיכויי הערעור גבוהים”.

■ שלושה מהמשיבים [מחלקת מכרזים והתקשרויות של אגף הרכש בעיריית רמת גן; ראש עיריית רמת גן; וועדת המכרזים של עיריית רמת גן] אמרו כי “מדובר במכרז המותנה בתנאים תקציביים מסוימים, שלא יצא בהכרח אל הפועל בבת אחת. על פי קו זה, יתכן שמימוש המכרז לא יצא כלל אל הפועל, או שהמכרז ימומש במספר פעימות – כך שגם קבלת הערעור לא תמנע מהמערערת לספק בסופו של דבר את השירותים. עוד הוסיפו משיבות אלה כי מתן הסעד הזמני יגרום לנזק לתושבי העיר, לנוכח העיכוב בהתקנת מצלמות האבטחה”.

■ “דין הבקשה לעיכוב ביצוע להתקבל. בגדרי מאזן הנוחות טענו משיבות 3-1 כי אין הכרח שהמכרז ימומש באופן מיידי. אך גם לפי דבריהן לא ניתן לשלול את האפשרות שיימצא התקציב המתאים, כך שמרבית השירותים המדוברים יסופקו על ידי משיבה 4 בתקופה הקרובה. אשר לטענה בדבר הנזק שבאי-התקנת המצלמות, אומר רק שלא ניתן מענה לדברי המערערת, לפיהן זהו המצב הקיים בשנים האחרונות. לא הוסבר מדוע ייגרם נזק כה רב מכך שהתקנת המערכות תעוכב במספר חודשים. וממילא אף לפי דברי משיבות 3-1 עצמן אין כל וודאות שהמכרז ימומש בתקופה הקרובה בין כה וכה. אם כן, מאזן הנוחות נוטה לטובת המערערת. אשר לסיכויי הערעור – די אם נאמר כי אין הם נמוכים במידה המצדיקה לדחות את הבקשה על אף מאזן הנוחות”.

בהכריעו כי הבקשה מתקבלת הוסיף השופט כי חברת מגלקום – המערערת – תפקיד עד ליום 2.3.2017 התחייבות עצמית בלתי מוגבלת וערבות צד שלישי בסך של 100,000 ש”ח לפיצוי בגין כל נזק שייגרם עקב מתן הצו, כתנאי לכך שהצו יישאר בתוקף. תינתן עדיפות מסוימת לשמיעת התיק, בכפוף לאילוצי היומן”.