העליון הורה על דיון מאוחד בשתי עתירות נפרדות נגד משרד התקשורת

בית-המשפט העליון הורה היום (1.7.2019) על דיון מאוחד בשתי עתירות נפרדות נגד משרד התקשורת.

כבוד השופטת דפנה ברק-ארז החליטה בכך להיעתר לבקשת שתי העותרות בבג”ץ 4292/19 כשככל הנראה עמדת משרד התקשורת (מ- 28 ביוני 2019) הייתה אף היא בעד דיון משותף בשתי העתירות השונות. טרם ידוע מתי יתקיים הדיון המשותף בשתי העתירות הנפרדות.

בג”ץ 4188/19 – עתירה למתן צו על תנאי ובקשה למתן צו ביניים שהוגשה ע”י קרויז תקשורת בע”מ נגד שר התקשורת איוב קרא ונגד משרד התקשורת

על עתירה זו פירסמתי ידיעה כאן באתר ב- 20 ביוני 2019: בית-המשפט העליון לא נעתר לבקשה להוציא צו ביניים בעתירה שהוגשה נגד משרד התקשורת. העתירה למתן צו על תנאי ובקשה למתן צו ביניים הוגשה ע”י קרויז תקשורת בע”מ נגד שר התקשורת איוב קרא ונגד משרד התקשורת.

כבוד השופט יוסף אלרון הורה (19.6.2019) לשר ולמשרד התקשורת להגיש תגובה ראשונה עד ליום ה- 30 ביוני 2019.

לא פורסם תוכנה של העתירה אולם האתר ‘כלכליסט’ פירסם יום קודם לכן (18.6.2019) ידיעה של הכתב אביאור אבו שכותרתה: החרדים נגד משרד התקשורת: “שינוי השימוש בקווי ה’נייעס’ – סתימת פיות”. בכותרת המשנה של הידיעה נאמר: בכוונת המשרד לשנות את השימוש בקווי המידע שבהם משתמש הציבור החרדי, בטענה שיש ניצול מופרז של הדקות וחברות הסלולר מפסידות כסף.

בפיסקה האחרונה של אותה ידיעה נאמר כי בימים אלה מנסים מפעילי קווי המידע, כמו “ימות המשיח” ו”קרויז תקשורת”, למנוע בכל דרך את ההחלטה של משרד התקשורת, ובוחנים עתירה לבג”ץ.

ידיעות דומות התפרסמו בימים האחרונים במאקו ובמספר אתרים דתיים.

יצויין כי ב- 28.4.2019 פירסם משרד התקשורת “שירותי פרימיום – שימוע משני” לפיו המשרד שוקל לתקן אסדרת שירותי הפרימיום בתעריף רגיל כך שהשירות יסופק על ידי חברת תקשורת רק למנוייה ולא בין חברות תקשורת שונות.

בג”ץ 4292/19 – עתירה למתן צו על תנאי ובקשה למתן צו ביניים שהוגשה ע”י חב’ ימות המשיח בע”מ ומרכז המידע לציבור החרדי בע”מ נגד משרד התקשורת, מנהל תחום אסדרה ורישוי במשרד התקשורת ונגד מנכ”ל המשרד נתנאל (נתי) כהן

ב- 25 ביוני 2019 פירסמתי בצהריים מבזק בחלון המבזקים של האתר: חב’ ימות המשיח בע”מ [המנהלת מס’ הליכים משפטיים נגד חב’ טלקום וועדת הרבנים לענייני תקשורת] ומרכז המידע לציבור החרדי בע”מ הגישו לעליון עתירה למתן צו על-תנאי ובקשה לצו ביניים נגד משרד התקשורת, מנהל תחום אסדרה ורישוי במשרד התקשורת ונגד מנכ”ל המשרד נתנאל (נתי) כהן; שופטת העליון החליטה (25.6.2019) שלא להוציא כרגע צו ארעי וביקשה מהמשיבים לגיב בתוך יומיים על הבקשה לאיחוד עתירה זו עם עתירה אחרת שהוגשה ע”י קרויז תקשורת בע”מ נגד משרד התקשורת.

יצויין כי ב- 27.6.2019 פורסמה בכלכליסט ידיעה שכותרתה: בעלי קווי ה”נייעס” עתרו נגד משרד התקשורת שרוצה לשנות השימוש בקווים.

כותרת המשנה של הידיעה היא: משרד התקשורת מתכוון לשנות את השימוש בקווי המידע המשמשים את הציבור החרדי שלא חשוף לאינטרנט. החברה מבקשת לקבל ממשרד התקשורת את החומרים שעליהם התבסס השימוע.

= = = = = = = = = = = = =

בתוך כך, מהחלטה של כבוד הרשם השופט רון גולדשטיין בבית-המשפט העליון שפורסמה היום (1.7.2019), משתמע כי מנכ”ל משרד התקשורת נתנאל (נתי) ביקש הארכת מועד להגשת תשובה לבית-המשפט העליון.

מדובר בתשובה לבקשה שהגיש עו”ד שחר בן-מאיר [עע”מ 2184/18] לרשות לעיין בתביעה של בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ נגד מנכ”ל משרד התקשורת אשר נמחקה ב- 10 ביוני 2019 [ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים מיום 2018.1.25 בעת”מ 60740-01-16 אשר ניתן על ידי כבוד השופטת עמיתה י’ שטופמן].

הרשם כותב בהחלטתו מהיום: “בנסיבות העניין, ובשים לב למשך הארכה המבוקש, ומבלי שנעלמה מעיניי עמדת מבקש העיון, ראיתי להיעתר לבקשה. הצדדים רשאים להשיב לבקשת העיון עד ליום 16.7.2019”.

= = = = = = = = = = = = =