העליון דחה ערעורו של אסיר בטחוני שאימו נתפסה כשניסתה להבריח אליו לכלא כרטיסי חיוג וחלקי 3 טלפונים סלולריים: “המעשים שבהם הורשע המערער הם חמורים ביותר”

בית-המשפט העליון דחה ב- 21.5.2017 ערעורו של אסיר בטחוני שאימו נתפסה כשניסתה להבריח אליו לכלא כרטיסי חיוג וחלקי 3 טלפונים סלולריים.

כבוד השופטת דפנה ברק-ארז כתבה בין היתר בפסק הדין כי “נגד המערער, אסיר ביטחוני שריצה עונש מאסר בן חמש שנים בגין עבירות אלימות שבוצעו על רקע לאומני, הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע (תפ”ח 28329-03-15) בגין מעורבותו בניסיון להבריח אל תוך בית הסוהר שבו ריצה את מאסרו חלקי טלפונים ניידים וכרטיסי חיוג. כתב האישום תוקן בהמשך בגדרו של הסדר טיעון”.

“על-פי האמור בכתב האישום המתוקן, המערער ואמו קשרו ביניהם קשר אשר הוביל לכך שביום 4.3.2015 ניסתה האם להבריח אל תוך בית הסוהר חלקים של שלושה טלפונים ניידים וכן תשעה כרטיסי סים בבואה לבקר את המערער. פריטים אלה נמצאו ברשותה בעקבות חיפוש שנערך עליה – חלקם בחיפוש עצמו וחלקם לאחר שמסרה את יתרתם לסוהרת שביצעה עליה את החיפוש”.

בדצמבר 2015 הורשע המערער בעבירות שיוחסו לו וזאת בהתבסס על הודאתו. הערעור לבית-המשפט העליון היה על גזר הדין וחומרת העונש.

בין היתר טען המערער כי “יש להבחין בין הברחת טלפונים ניידים המיועדת לשיפור תנאי החיים בבית הסוהר לבין הברחתם לצורך קידומה של פעילות טרור. המערער מוסיף וטוען כי תיקון החוק שהחמיר את הענישה בגין העבירה של הברחת ציוד רט”ן לבית סוהר נכנס לתוקף רק בשנת 2014 (חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (מס’ 47), התשע”ד-2014), ועל כן יש להביא עובדה זו בחשבון ולהחיל את ההחמרה במדיניות הענישה באופן הדרגתי ומתון”.

בערעור טען המערער, בין היתר, כי חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס נדון לתקופה קצרה יותר במקרה שעל-פי הנטען הוא חמור יותר. על כך כתבה השופטת ברק-ארז כי “… איננו צריכים להידרש לפרטי עניינו של ח”כ לשעבר גטאס, שלא נדון בבית-משפט זה, אך למעלה מן הצורך נציין כי גזירת  דינו התבססה על הסדר טיעון ‘סגור’.”

השופטת ברק-ארז ציטטה בפסק הדין הנוכחי מפסק דין קודם שלה בו אמרה כי “הברחת מכשירי טלפון אל בין כתלי הכלא נחשבת על-ידי גורמי הביטחון לפעילות בעלת השלכות מזיקות ביותר. השלכותיה חורגות הרבה מעבר לשאלות של משמעת בבית הסוהר עצמו אל עבר היבטים ביטחוניים ממש ומניעת פעילות של פשע וטרור מחוץ לכותלי בית הסוהר”.

* פורסם לראשונה בחלון המבזקים של אתר זה ב- 21.5.2017 בשעה 09:31.