דיווח: Apple שוקלת לדחות במס’ חודשים את ההשקה הגדולה של 5G iPhone (המתוכננת לסתיו הקרוב); מנסה להעריך השפעות CoronaVirus על הביקוש העולמי לסמרטפונים

ביום חמישי (26.3.2020) בבוקר דיווחתי בחלון המבזקים של האתר: העיתון Nikkei Asian Review: חברת Apple שוקלת לדחות במספר חודשים את ההשקה הגדולה של 5G iPhone  (המתוכננת לסתיו הקרוב); החברה מעריכה עתה של השפעות CoronaVirus על הביקוש העולמי לטלפונים חכמים.

לדברי העיתון, חברת אפל ‘מכינה את הקרקע’ לקראת דחייה אפשרית של מועד ההשקה של סמרטפוני הדור החמישי הראשונים שלה וזאת לאור התפשטות נגיף קורונה המאיים על הביקושים בעולם ומשבש את לוח הזמנים של החברה בכל הקשור לפיתוח מוצרים כשלכך מצטרפים גם אילוצים של שרשרת האספקה.

לפי הדיווח, שלושה גורמים מסרו לעיתון כי התקיימו דיונים פנימיים בחברה בדבר האפשרות לדחות את מועד ההשקה שתוכנן במקור לחודש ספטמבר 2020. עפ”י התרחיש הגרוע ביותר, הדחייה יכולה להיות לשנת 2021 במקום 2020.

העיתון מציין גם כי חברת אפל מפגרת בשנה אחרי יריבותיה  Samsung Electronics ו- Huawei Technologies בתחילת מכירות של סמרטפוני דור חמישי. בתחילת השנה קבעה אפל יעד אגרסיבי לתחילת השיווק של סמרטפוני דור חמישי והורתה לספקי המובייל להתכונן לייצור של 100 מיליון יחידות של ארבעה דגמי המכשירים החדשים בשנת 2020.

לאור המצב כיום החברה עוקבת במיוחד אחר מה שקורה בארצות הברית ובאירופה, שני השווקים הגדולים ביותר שלה המהווים יחדיו יותר ממחצית מכירותיה ושוקלת האם הדחייה אכן נחוצה.

אחד מהגורמים הללו מסר לעיתון כי אפל תקבל החלטה סופית בנושא בסביבות חודש מאי לכל המאוחר וזאת בהתחשב במצב בעולם באותה העת.

חברת אפל לא הגיבה על פניית העיתון בנושא זה.