העברת המידע הממשלתי – יישום העברות מידע בשירותים דיגיטליים

רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה מפרסמת הנחיות חדשות של ראש הרשות והעוסקות ביישום העברות מידע בשירותים דיגיטליים. “הנחייה זו מהווה נוהל עבודה רוחבי, ועל כן תוכנה מחייב את היחידות מונחות רשות התקשוב”.

מדובר ביישום מדיניות ‘שאל פעם אחת’ בשירותים דיגיטליים/מקוונים, ביחס לאישורים ולמידע הממשלתי, כחלק מיישום החלטת ממשלה מספר 1933. החלטה זו נועדה, בין היתר, להביא לצמצום הנטל הבירוקרטי ולייעול עבודת הממשלה באמצעות אימוץ מדיניות ‘שאל פעם אחת’. משמעותה: דרישה חד פעמית של המידע מהאזרח, והעברתו בין המשרדים ויחידות הסמך לצורך קבלת שירותים.

בהחלטה זו הוגדרו היעדים, התפקידים והסמכויות של רשות התקשוב הממשלתי בנושא העברת המידע הממשלתי.

בהנחייה נאמר כי “יעדי החלטת ממשלה מס’ 1933 מיום 30 באוגוסט 2016  קובעים כי החל מ-2021, לא יוכלו משרדי הממשלה לבקש מהציבור אישור שהונפק על ידי משרד ממשלתי אחר, לשם מתן שירות. החל מ- 2022 , אותה דרישה תחול גם לגבי מידע אודות תאגידים.

“כמו כן נקבע כי החל משנת 2022 משרדי ממשלה לא יוכלו לבקש מהציבור, לשם מתן שירות, מידע הקיים בידי משרד ממשלתי אחר. החל מ- 2023, אותה דרישה תחול גם לגבי מידע אודות תאגידים.

“על-מנת לעמוד ביעדים אלו, החל מכניסתה לתוקף של הנחיה זו, כל שירות דיגיטלי חדש לאזרח יחויב ביישום מדיניות ‘שאל פעם אחת’ ביחס לאישורים ולמידע ממשלתי. בכפוף לקביעת דרכי הזדהות לתאגידים על ידי רשות התקשוב, הנחיה זו תחול גם על שירותים הניתנים לעסקים.