הסוכנות האירופית העוסקת בחיסוני קורונה חוותה אירוע סייבר; הפורצים הגיעו לנתוני החיסון של BioNTech/Pfizer

ביום רביעי (9.12.2020) בערב דיווחלתי בחלון המבזקים של האתר: הסוכנות האירופית העוסקת באסדרה (רגולציה) ובאישור חיסונים לקורונה [European Medicines Agency, EMA] מדווחת בהודעה קצרה (9.12.2020) כי חוותה לאחרונה התקפת סייבר והיא חוקרת את האירוע [ובשל כך אינה יכולה למסור פרטים נוספים בשלב זה].

בעקבות פרסום ההודעה פירסמה חברת BioNTech הגרמנית [שותפתה של חברת Pfizer האמריקנית לפיתוח החיסון נגד קורונה] הודעה לפיה גורמים אלמונים הגיעו למספר מסמכים הקשורים לחיסון BNT162b2 לגבי קורונה ואשר היו מאוחסנים בשרת של EMA. לדברי ביונטק הגרמנית לא הייתה כל פריצה למערכות שלה או של פייזר האמריקנית וכי למיטב ידיעתה לא היה זיהוי של מי מהמשתתפים בניסוי, בעקבות הגישה למסמכים הללו.

החברה הגרמנית הוסיפה כי היא ממתינה לתוצאות החקירה שעורכת EMA וכי היא תגיב בהתאם לממצאים ובהתאם לחוקים של האיחוד האירופי. עוד ציינה כי לדברי EMA, להתקפת הסייבר לא תהיה כל השפעה על לוח הזמנים שלה בבחינת החיסון המיועד ועפ”י כל הפרוטוקולים הרפואיים.

יצויין כי בתקופה האחרונה היו מספר פרסומים לפיהם נעשים ניסיונות מקוונים להגיע למידע לגבי החיסונים וכי היו ניסיונות תקיפה של כמה וכמה חברות פרמצבטיקה העוסקות בתחום זה.

יבמ: פושעי סייבר מנהלים ריגול מקוון נגד שרשרת האספקה של חיסוני קורונה במסלול ההפצה שלהם

ב- 4.12.2020 דיווחתי כאן באתר: דו”ח של IBM Security X-Force  שפורסם ב- 3 בדצמבר 2020 מצביע על כך שהאקרים מנסים לדוג מידע מחברות (מפיצים וספקים) אשר מאחסנות חיסונים מוכנים לקורונה ואשר יהיו אחריות להפצתן ליעדים שונים [מה שיבמ מכנה the COVID-19 Vaccine Cold Chain].

עד כה היה ידוע רק על ניסיונות לתקוף את יצרניות החיסונים השונות בעולם בניסיון להשיג מידע על המחקר והתקדמות פיתוח החיסונים.

לדברי יבמ, זה מסע האקינג בינלאומי המכוון כלפי סוכנויות ממשלתיות, חברות טכנולוגיה וספקי אנרגיה במדינות ובהן גרמניה, איטליה, דרום קוריאה וטאיוואן.

כל הגורמים הללו קשורים ל- Cold Chain Equipment Optimization Platform, שותפות של קרן החירום הבינלאומית של האומות המאוחדות לילדים   United Nations International Children’s Emergency Fund, UNICEF , התאחדות החיסונים GAVI, The Vaccine Alliance וגורמים נוספים שחברו לסייע בהפצת החיסונים.

חברת המחקר ABI Research: שרשרת האספקה צפוייה להעביר 9 מיליון מנות חיסון נגד קורונה מידי יום

The 68 Technology Trends Tha Will Shape 2021, דו”ח של חברת המחקר ABI Research שפורסם ב- 8 בדצמבר 2020 מעריך כי בתקופה הקרובה יועברו מידי יום בעולם 9 מיליון חיסונים נגד מגיפת קורונה.

מצב זה יהפוך את שנת 2021 למה שחברת המחקר מכנה כ- Year of Cold Chain Logistics.

“כשהעולם ממתין לאישור לחיסון קורונה, תעשיית התובלה העולמית נערכת ליעד הראשוני של שנת 2021 של העברת ושינוע ממוצע של 271 מיליון מנות ultracold/cold מידי חודש (או 9 מיליון מנות מידי יום).

להערכת חברת המחקר צפויות להיות לפחות 857 משאיות קירור [temperature-controlled trucks] שייצאו מידי חודש ממתקני הייצור ומרכזי ההפצה של החברות  Pfizer  ו- Moderna. אם גם חברת AstraZeneca תקבל אישור לחיסון שלה, אזי הנתונים יגדלו עוד בצורה משמעותית.

ההפצה והחלוקה ימשיכו לגדול ולהיות מורכבות יותר לאחר שיסתיים המבצע בכל הקשור לאיזורים העירוניים ולפרבריהם.

עוד מציינת חברת המחקר כי כיוון שאנשים יזדקקו לשתי מנות חיסון מאותו היצרן לכל מתחסן, אזי מדובר בכ- 662 מיליון מנות חיסון בארה”ב וכ- 1.5 מיליארד מנות לאיחוד האירופי.