הסְקוּפּ ה’בלעדי’ האדיר, ‘חשיפה טרייה’ של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’: “החלטת בג”ץ הוסתרה מהציבור”

פורסם ב’טלקום ניוז’: במוצאי שבת, 9 במארס 2019, פירסמתי את הדיווח הבא בחלון המבזקים של אתר זה: עוד לפני שיצאה השבת (9.3.2019, 18:10) ואבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מפרסם סְקוּפּ ‘בלעדי’ אדיר, ‘חשיפה טרייה’: “החלטת בג”ץ הוסתרה מהציבור”; ובאותה הזדמנות הוא מאזכר את הפרשה האחרונה שחשף [השימוע החדש בעניין “שירותי הפרימיום”]; באייטם החדש שלו מהערב אבי וייס עצמו מסתיר מהציבור שהחלטת בג”ץ והשימוע הספציפי פורסם ב- Read IT Now כבר בפברואר.

האייטם זכה אצלו לכותרת: “הבג”ץ נזף במשרד התקשורת לגבי מתכונת השימועים (המפוברקים) של המשרד!”

באותו אייטם שפירסם אבי וייס בשבת האחרונה לפנות ערב נאמר בין היתר: “הפעם נחזור לפרשה האחרונה שחשפנו, אודות השימוע החדש בעניין ‘שירותי הפרימיום’, שנוגעים בעיקר למגזר החרדי.

“יש הטוענים, שהכל התחיל מפנייה של גולן טלקום למשרד התקשורת, אבל זה לא כל כך ברור, כי הכאוס פשוט יצא מכל פרופורציה ואי אפשר לדעת מהיכן זה התחיל ומי מניע את המערכות הללו, שפועלות מחוץ לכל חוק ונורמה של מדינת ישראל.

“מה שכן ברור, שיש החלטת בג”ץ, שהוסתרה מהציבור, שבה הבג”ץ מביע את עמדתו בצורה, שאינה משתמעת לשתי פנים, איך נראים השימועים במשרד התקשורת ואני מביא כאן את הפסקה המרכזית והחשובה ביותר בדברי 3 שופטי בג”ץ: “. [ההדגשות – מופיעות במקור].

באייטם זה מתייחס אבי וייס לאייטם קודם שלו מה- 23.2.2019 בו כביכול חשף את דבר הבג”ץ.

האייטם של אבי וייס החל דרכו במוצאי שבת האחרונה כאייטם ‘בלעדי’. במהלך הזמן שונמך הסיווג שלו ל’ראשונים לדווח’ ונכון ליום חמישי, 14.3.2019, הסיווג שלו שונמך שוב ל’חדשות מקומיות’ בלבד.

העוּבְדּוֹת:

א. אני כתבתי על השימוע החוזר של משרד התקשורת ולגבי הבג”ץ. ב- 8.2.2019  וב- 18.2.2019. בשני המועדים הללו מדובר בפרסום שלי שקדם לאלה של אבי וייס.

ב. ב- 1 במארס 2019 התייחסתי כאן באתר בידיעה שלי לגבי החשיפה שלא הייתה על-ידי אבי וייס.

ג. איני יודע מה השכלתו המשפטית של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’. הוא לא פירסם אי-פעם שיש לו השכלה משפטית פורמלית. אבל אני חייב לציין כי יש לו דרך מאוד ייחודית לפסוק פסיקתו בעניינים משפטיים ובמי שעוסקים במלאכה. כך, למשל, כתב לא-אחת כי היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט אינו יודע לקרוא מסמכים הנעדרים ניקוד ועל סגן נשיא המחוזי ירושלים השופט בדימוס צבי סגל כתב וייס כי “אין לו מושג על מה הוא מדבר”.

ד. במוצאי השבת האחרונה, למקרא האייטם של אבי וייס, כתבתי בחלון המבזקים של האתר שלי גם: המסקנה הנחרצת של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’: הבג”ץ נזף במשרד התקשורת לגבי מתכונת השימועים (המפוברקים) של המשרד!”, “הבג”ץ מביע את עמדתו בצורה, שאינה משתמעת לשתי פנים, איך נראים השימועים במשרד התקשורת” ו”איש [במשהת”ק] לא הפיק שום לקח מדברי הבג”ץ”.

לדעתי, אם אכן שופטי הבג”ץ היו סבורים, כמו הפרשנות של אבי וייס, שמשרד התקשורת ראוי לנזיפה, הם לא היו חוסכים בפסק הדין את לשונם מהמשרד ובנוסף גם היו מטילים הוצאות על משרד התקשורת בעתירה שהוגשה נגדו (דבר שלא עשו).

ה. וגם לא ברור מדבריו של אבי וייס מי באמת הסתיר את החלטת בג”ץ מהציבור: האם הבג”ץ עצמו? משרד התקשורת? הרי מישהו היה צריך להסתיר את הבג”ץ הזה כדי שיבוא המומחה ויחשוף אותו לציבור.