המשרד להגנת הסביבה: מכרז פומבי לרכישת רישיון שימוש, שירות ותחזוקה לתוכנה לבדיקת זיהום אוויר מכלי רכב בצדי הדרך

הגוף המפרסם: המשרד להגנת הסביבה/אגף מערכות מידע

נושא המכרז: מכרז פומבי לרכישת רישיון שימוש, שירות ותחזוקה לתוכנה לבדיקת זיהום אוויר מכלי רכב בצדי הדרך

מס’ המכרז: 5/19

תאריך פרסום: 8 באפריל 2019

מועד אחרון: 3 ביוני 2019

הערות: כל כלי הרכב המנועיים הנעים בכבישים בישראל (למעט אופנוע וטרקטורון) מחויבים בביצוע בדיקות זיהום אוויר תקופתיות שתפקידן להבטיח כי הרכב נמצא במצב תקין ושרמת זיהום האוויר הנפלטת עומדת בהוראות החוק. למרות זאת, הבדיקה אינה מבטיחה כי הרכב יהיה תקין למשך התקופה עד למועד בדיקת הרישוי הבאה. לכן קיים צורך באמצעי פיקוח ואכיפה משלים לביצוע בדיקה מדגמית בצד הדרך של כלי הרכב, כדי לוודא שהם לא גורמים זיהום אוויר ברמה העולה על המותר לפי החוק. המשרד להגנת הסביבה מפעיל ניידות האוכפות את תקני הפליטה מכלי רכב בצד הדרך בהתאם לאמור בנוהל.

אגף מערכות מידע במשרד להגנת הסביבה במשרד מבקש לקבל הצעות לרכישת תוכנה לבדיקת זיהום מכלי רכב בצדי הדרך אשר עומדת במפרט שהמשרד קבע ויבדקו ע”י מעבדות מוסמכות. רכישת התוכנה תכלול מתן רישיון שימוש בתוכנה ל- 8 ניידות לבדיקת זיהום אוויר מכלי רכב בצדי הדרך המבוצעות לאיתור וטיפול בכלי רכב מזהמים. רישיון השימוש כאמור יכלול שירות תחזוקה, תמיכה, תיקון תקלות (באגים) למשך שנה מיום סיום התקנת התוכנה ב- 8 ניידות,

המידע על גבי המחשב יהיה מוצפן באמצעות BitLocker באחריות המשרד, והמציע הזוכה יידרש לשתף פעולה עם המשרד בנושא זה. המשרד שומר לעצמו את הזכות לבצע סקר סיכונים ו/או בדיקות חדירה למערכת בתיאום עם המציע הזוכה. עלות סקר הסיכונים ובדיקות החדירה הינה על המשרד. על המציע הזוכה יהיה לתקן את הליקויים/חשיפות וליישם את ההמלצות שיופיעו בדו”חות.