בקשות לפטור ממכרז: המשרד לביטחון פנים – משטרת ישראל

המשרד לביטחון פנים – משטרת ישראל פירסם לאחרונה מספר הודעות על בקשות להתקשרות עם ספק יחיד.

להלן מקצת מהבקשות הממתינות לאישור:

שם הספק: אורקל (Oracle) מערכות תוכנה ישראל בע”מ

מהות ההתקשרות: התקשרות עם אורקל ישראל מערכות תוכנה בע”מ לתחזוקת תוכנות אורקל. חוות השרתים של מ”י כוללת קרוב לאלף שרתים המכילים פונקציונלית שונה ומגוונת, רכיבי תקשורת המהווים את ליבת ה- Backbone המשטרתית ובנוסף סדרה שלמה של שירותים אפליקטיביים הנסמכים על תשתיות אלו. כל מארג תשתיתי מורכב זה מחייב לצידו מערכת שליטה ובקרה שתאפשר מתן חיוויים על תקינות הרכיבים השונים החל מרמת הברזל דרך מערכת ההפעלה, השירותים התשתיתיים והשירותים האפליקטיביים. מערכת שו”ב זו אינה עשוייה מקשה אחת אלא בנויה מעשרות מוצרים שטנים המהווים פסיפס אחד גדול כיוון שאין בנמצא מערכת של יצרן אחד שתיתן מענה לשלל הצרכים של מגוון המרכיבים. תשתית בסיסי הנתונים במ”י בנויה משני מסדים עיקריים: SQL ו- Oracle.

תוקפו של אישור האוצר לגבי אורקל (המתחדש מעת לעת) פג בתחילת שנת 2011 ומאז מתנהל לו מו”מ בדבר חידוש ההסכם. המו”מ טרם הסתיים ועפ”י מה שנמסר הן מהחברה והן מהאוצר עוד רחוקה הדרך לאישורו הסופי. לפיכך בהיעדר הסכם או אישור מהאוצר לא יתאפשר רישוי ו/או תחזוקת התוכנות בתחילת 2012. לאור זאת מבקשת המשטרה פטור ספק יחיד עם אורקל עד סוף 2012.

שם הספק: היולט-פקרד (HP) בע”מ

מהות ההתקשרות: התקשרות עם חברת היולט פקרד (ישראל) בע”מ לביצוע תחזוקת שרתי אלפא VMS. במ”י קיים מספר מועט של מערכות הפועלות בסביבת אלפא של VMS: מערכת תמס”ח, מערכת חנויות מכר ומערכת לוגיסטית. מערכות ותיקות אלה קיימות מספר עשורים במשטרת ישראל ומשרתות מספר רב של משתמשים.

בימים אלה נשלמות ההסבות של מערכות אלו לסביבה הפתוחה: מערכת “מיכון לשכות” הוסבה והורדה מסביבת האלפא; מערכת תמס”ח ומערכת “חנויות מכר” אמורות להיות מוסבות לסביבת ERP; המערכת הלוגיסטית הוסבה לסביבת ERP ופועלת בהצלחה רבה. ההחלטה לסגירת המערכת הזו בסביבת אלפא היא החלטה מינהלתית ואמורה להתקבל בקרוב.

הוועדה הטכנולוגית הכירה בצורך בשרתים הללו והמליצה להמשיך את התחזוקה לשנתיים הקרובות ובעקבות כך אישרה ועדת הענ”א את הבקשה לפטור לחברת HP תוך הסתייגות שלקראת שנת 2012 יישקל מחדש הצורך בשרתים, כולם או חלקם.