הממשלה תצביע ביום ראשון (29.4) על מועמדותו של נתנאל (נתי) כהן כמנכ”ל משרד התקשורת הבא

ב- 25 באפריל 2018 בצהריים דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה כי לדברי העיתון ‘כלכליסט’, “המחליף של שלמה פילבר: ועדת המינויים אישרה את מועמדותו של נתי כהן למנכ”ל משרד התקשורת; כהן כיהן עד לאחרונה כקצין קשר ותקשוב ראשי ונמצא כיום בחופשת שחרור מצה”ל”.

אתמול (26.4) בצהריים, כפי שדיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה, פורסם סדר היום לישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב (29.4) ממנו עולה כי הממשלה תתבקש להצביע על אישור מועמדותו לתפקיד.

בהצעת ההחלטה נאמר בין היתר כי “שר התקשורת מבקש למנות את תא”ל נתנאל (נתי) כהן למנהל הכללי של משרד התקשורת. המינוי ייכנס לתוקף ביום ט/ו בתמוז תשע”ח (28 ביוני 2018), יום לאחר סיום תפקידו של תא”ל כהן בצה”ל.

“… ביום 23 באפריל 2018 בחנה ועדת המינויים בראשות מ”מ נציב שירות המדינה, את מינויו של מר כהן לתפקיד המנהל הכללי של משרד התקשורת, והחליטה כי מתקיימים במועמד תנאי הסף שבהחלטת הממשלה מס’ 86 מיום 10.5.2009, והוא כשיר לכהן כמנהל הכללי של משרד התקשורת. הסדר ניגוד למניעת ניגוד עניינים עבור מר כהן הוכן וייחתם לפני אישור המינוי בממשלה”.

להצעת ההחלטה צורפה חוות דעת של עו”ד דנה נויפלד היועצת המשפטית של משרד התקשורת מ- 26.4.2018 בה נאמר בין היתר כי “… בהמשך להחטת וועדת המינויים, ובהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה, נבחנה סוגיית ניוגד העניינים של מר כהן ונערך הסדר למניעת ניגוד עניינים.

“תא”ל נתנאל (נתי) כהן צפוי לסיים את תפקידו בצה”ל ולצאת באותו מועד לחופשת פרישה ולכן כהונתו כמנהל הכללי של המשרד תחיל ביום 28 ביוני 2018. הסדר למניעת ניגוד עניינים שהוכן עבור מר כהן, וייחתם לפני אישור המינוי בממשלה, יתייחס בין היתר להיבט זה. על כן ההצעה אינה מעוררת קשיים משפטיים … אין מניעה משפטית מלאשר את ההצעה”.

להצעת ההחלטה צורפו קורות חיים של הקצין ונוסח החלטת וועדת המינויים בראשות מ”מ נציב שירות המדינה אהוד פראוור.