הממונה על היישומים הביומטריים: קול קורא בנושא בדיקת היתכנות לשימוש בכרטיסי USIM תומכי PKI לצורך אימות אלקטרוני ממכשירי טלפונים ניידים

הממונה על היישומים הביומטריים במשרד רוה”מ מפרסם קול קורא בנושא בדיקת היתכנות לשימוש בכרטיסי USIM תומכי PKI בהם יישמרו הנתונים הרלבנטיים לצורך הזדהות בטוחה ואימות אלקטרוני ממכשירי טלפונים ניידים.

בקול הקורא נאמר כי הפנייה היא למפעילי הסלולר לסייע בבחינת מידת הישימות של חלופת השימוש לצורך הזדהות בטוחה. הכוונה היא לבחון תהליך של יצירת ‘תעודה דיגיטלית נגזרת’ מתושבים אשר יישאו ברשותם את תעודת הזהות החדשה הכוללת תעודה דיגיטלית לאימות שנמסרה להם לאחר תהליך זיהוי פנים-אל-פנים.

התפישה התפעולית היא של הזדהות חזקה באמצעות מכשיר נייד, באמצעות הפעלת אמצעי הזדהות של צמד מפתחות א-סימטריים (פרטי ופומבי) ותעודה דיגיטלית לאימות שתאשר את זהותו.  לאחר שיבוצע תהליך של חילול המפתחות והטעינה הראשונית של התעודה הדיגיטלית, משתמש הקצה יוכל לבצע פעולות של אימות אלקטרוני, לצורך הזדהות מול שירותי הממשלה, תוך שימוש במכשיר הטלפון הנייד שלו.

מענה לקול קורא זה ע”י מפעילים סלולריים בא לסייע לממונה במילוי המטלה שהוטלה עליו שבהחלטת ממשלה מס’ 2097 מיום 10 באוקטובר 2014 להובלת עבודת צוות בינמשרדי להתוויית מדיניות בתחום ה’הזדהות הבטוחה’ בישראל.

לצורך מילוי מטלה זו בוחן הממונה חלופות שונות לאימות אלקטרוני בהתבסס על מכשירי טלפון ניידים.

כל מפעיל סלולרי אשר מעוניין לקחת חלק בהליך זה יפנה ליחידה עד 10 בדצמבר 2015.

הערה: מסמך קול קורא ונספח שלו פורסמו באתר משרד התקשורת.