המחוזי דחה עתירה מינהלית וערעור מינהלי שהוגשו ע”י בזק נגד מנהל הארנונה בעיריית תל אביב יפו

בית-המשפט המחוזי בת”א בשיבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים  דחה עתירה מינהלית וערעור מינהלי שהוגשו ע”י בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ נגד מנהל הארנונה בעיריית תל אביב יפו.

“העולה מן המקובץ הוא כי איני מוצאת להתערב בהחלטת מנהל הארנונה או בהחלטת ועדת הערר. לא זו בלבד שההחלטות נראות לי סבירות ומנומקות ואיני מוצאת כי נפל בהן פגם, התוצאה נראית לי ראוייה וצודקת בהתאם לחוק ולפסיקה. על כן, וכמפורט בפסק הדין, נדחים העתירה והערעור, במסגרת הדיון המאוחד. אין צו להוצאות וכל צד יישא בהוצאותיו”, נאמר בסיומו של פסק הדין.

בפסק הדין המאוחד שניתן ב- 10 בספטמבר 2020 כותבת בין היתר השופטת עמיתה יהודית שטופמן [עת”מ 2381-01-19, בזק נגד מנהל הארנונה בעיריית תל אביב][עמ”נ 8654-01-19, בזק נגד מנהל הארנונה בעיריית תל אביב]:

העתירה המינהלית של בזק הוגשה נגד החלטה של מנהל הארנונה בעת”א מיום 5.5.2015 בה דחה את בקשת בזק לסווג כ- 70 נכסים בהם היא מחקיה כ’שטחים טכניים’ ולחייבה בתעריף ארנונה של ‘תעשייה ומלאכה’. הליך זה אוחד יחד עם ערעור מינהלי שהגישה בזק נגד מנהל הארנונה בעת”א על החלטת ועדת הערר לענייני ארנונה כללית מיום 3.5.2019 בה דחתה הוועדה את ערר העותרת על החלטת מנהל הארנונה מיום 5.5.2015.

השופטת מציינת כי חברת בזק מחזיקה בחדרים בבניינים שונים בהם היא מספקת שירותי תקשורת לדיירי הבניין. “לטענת העותרת, תשתית תקשורת מהווה מערכת חיונית לתפקוד תקין של כל בניין מודרני. בהתאם לכך, טוענת העותרת, יש לסווג את החדרים נשוא העתירה בסיווג ‘תעשייה ומלאכה’, בדומה לחדרים טכניים המשמשים לתשתיות מיזוג אוויר, חשמל, מנועי מעליות ועוד.

“העותרת טוענת כי הנכסים משמשים אותה שחדרי תשתיות תקשורת בבניינים שונים, כוללים מערכות מכניות ואלקטרוניות, ביניהן מנוע מיזוג, כבלים, גנרטור שעת חירום, לוח חשמל ועוד. כן טוענת העותרת כי הנכסים נעולים ואינם מאויישים, לא מתבצעת בהם פעילות מסחרית או משרדית ורק עובדי חברת הניהול וטכנאים מטעם העותרת מבקרים, לעיתים רחוקות, בנכסים לצרכי תחזוקה וטיפול טכני. העותרת טוענת כי מערכות התקשורת בנכסים משמשות לצרכים חיוניים של הבניין, ונדרשות לשם תפקודו התקין כבניין מודרני, והן זהות לתשתיות חיוניות אחרות הדרושות לתפעולו של בניין מודרני כמו מיזוג אוויר, חשמל, מנועי מעליות ועוד”.