המוסד לביטוח לאומי: מכרז פומבי דו-שלבי עם שלב מיון מוקדם לשירותי השגחה טכנולוגית מרחוק בביתו של זקן-זכאי

הגוף המפרסם: המוסד לביטוח לאומי

נושא המכרז: מכרז פומבי דו-שלבי עם שלב מיון מוקדם לשירותי השגחה טכנולוגית מרחוק בביתו של זקן-זכאי

מס’ המכרז: מ(2026)2014

תאריך פרסום: 14 במאי 2017

מועד אחרון: 11 בנובמבר 2017

הערות: אגף הסיעוד במוסד לביטוח לאומי, באמצעות מינהל הלוגיסטיקה, מבקש ליישם עבור זקנים הזכאים לגמלת סיעוד לפי חוק הסיעוד, שירות הנקרא “שירות השגחה טכנולוגית מרחוק בבתי הזכאים”.

השירות נועד לאפשר לזכאים הבוחרים לקבלו, השגחה מרחוק על הזכאי בסביבתו הביתית, על-ידי ניטור תנועתיות הזכאי וסביבתו בביתו על פני כל שעות היממה, והוא נחלק לסלים שונים, לבחירת הזקן כפי שמפורט במסמכי המכרז.

בכוונת המוסד לבחור עד ארבעה ספקים לאספקת השירות, כאשר לכל אחד מהם תהיה יכולת לאספקת כלל השירות במכרז בפריסה ארצית.

כל אחד מהספקים הזוכים יקים ו/או יתפעל שלושה מוקדים: מוקד מכירות, מוקד תפעולי ומערך תחזוקה ומוקד שירות מאויש.

הליכי המכרז כוללים שלב פיילוט, שבו ישתתפו מציעים אשר יעמדו בתנאי הסף. הפיילוט יארך בין תשעה חודשים לשניים-עשר חודשים, לפי שיקול דעת המוסד. מציעים אשר יעמדו בשלב הפיילוט, יעברו לשלב השלמת בחינת העמידה בתנאי הסף, הערכת תוצאות הפיילוט וניקוד איכות. הצעות המחיר יוגשו לאחר סיום שלב הפיילוט.

השירות נועד לאפשר השגחה מרחוק על הזכאי בסביבתו הביתית. מטרה זו תושג על ידי ניטור תנועתיות הזכאי וסביבתו בביתו על-פני כל שעות היממה. הניטור יתייחס לשטח של עד 120 מ”ר, באמצעות התקנת מערכת טכנולוגית בביתו של הזכאי:

+  מדובר במערכת טכנולוגית שתאסוף מידע על תנועתיותו של הזכאי בביתו, שלא באמצעות מצלמות, והיא תכלול חיישנים שינטרו את תנועותיו במהלך שגרת חייו,  לפי סוגים ומיקומים, באזורים שיוגדרו בביתו.

+ אוסף החיישנים לרבות ארגונית התרופות ומערך רכזת הבקרה המקשרת ביניהם יותקנו בביתו של הזכאי ללא חיווט, כאשר התקשורת בין החיישנים לבין הרכזת ברחבי הבית תהיה אלחוטית.

+ המידע שייאסף על ידי ציוד הקצה, יגיע למערכת מרכזית שתכלול מרכז איסוף מידע לקליטת המידע, ניתוח ועיבוד של המידע, מוקדים תפעוליים רפואיים וטכנולוגיים, אמצעי תקשורת בין ציוד הקצה לבין מרכז איסוף המידע.

+ כן יידרש הספק הזוכה להפעיל אתר אינטרנט שיכלול מידע על המערכת,  בהתאם להרשאות הזכאי ובני משפחתו בכל שלבי ההתקשרות (כמו מסלולים ועלויות לפני רכישת השירות, נתונים והתרעות שוטפים וכן מידע לגבי עלויות סלי השירותים השונים.

+ בנוסף, הספק יפעיל אפליקציה לטלפון החכם (סמרטפון) שתאפשר קבלת נתונים והתרעות, כמו באתר האינטרנט, בהתאם להרשאות הזכאי ובני משפחתו.

+ המערכת תלמד את תנועתיותו של הזכאי במהלך שגרת חייו בביתו. המידע ינותח על ידי אלגוריתם דינמי שיבנה הספק  הזוכה, שייתן חיווי רלבנטי ומדוייק, ככל הניתן, על תנועותיו והלימתן לשגרת חייו של הזכאי בביתו.

+  כאשר המערכת תזהה יציאה משגרה בתנועתיות של הזכאי בהשוואה לשגרה, שנלמדה על ידה מראש, בהתאם לדרישות הזכאי ו/או בני משפחתו ולסל השירותים שנרכש על ידו, יישלחו  התרעות אוטומטיות לגורמים שנקבעו על ידי הזכאי מראש, מבין אלה: בני משפחה-  ההתרעות יישלחו אליהם באמצעות מסרונים, אפליקציות וכדומה; וקד השירות – ההתרעות מהמערכת יתקבלו במוקד אשר  ינתח את המידע שיתקבל, יסיק מסקנות ויפעל על פיהן וכמו כן יבצע שיחות לגורמים רלבנטיים, לרבות שיחות מתפרצות לביתו של הזכאי באמצעות מערכת אינטרקום הפרוסה בבית.

+ בנוסף, המערכת תאפשר למי שיוגדר מורשה לכך, לקבל דו”חות בעזרת ממשקים אינטרנטיים על תנועתיות הזכאי.

* ספקים יתוגמלו מתוך מכסת השעות הסיעודיות או יחידות הסיעוד שאושרו לזכאי, כחלק מסל השירותים שיינתנו לזכאי ולבחירתו,  וישולמו לספק ישירות על ידי המוסד לביטוח לאומי.