המוסד לביטוח לאומי: מכרז למערכת תוכנה לניטור פעילות משתמשים במערכי IT

הגוף המפרסם: המוסד לביטוח לאומי

נושא המכרז: מכרז למערכת תוכנה לניטור פעילות משתמשים במערכי IT

מס’ המכרז: ת (1) 2016

תאריך פרסום: 3 באפריל 2016

מועד אחרון: 1 ביוני 2016

הערות: המוסד לביטוח לאומי מבקש לקבל הצעות לרכישת רישיונות שימוש של המוסד בסביבה הפתוחה, בפרט מערכות IT במערכת לניטור פעילות המשתמשים במערכי IT של הביטוח הלאומי, ושירותים מקצועיים נלווים לרבות התקנת והטמעת המערכת, שירותי אחריות ותחזוקה שוטפת, הדרכה, תיעוד, תמיכה טכנית, הרחבות ואופציות שונות.

המוסד מנהל מאגרי מידע תפעוליים הכוללים מידע ונתונים מגוונים על כלל אזרחי ותושבי מדינת ישראל ועוד. המוסד רואה במאגרי המידע נכס אסטרטגי ומחויב בהגנה על שלמות, מהימנות,  סודיות וזמינות המידע על פי חוק הגנת הפרטיות ונהלי המוסד. המוסד לביטוח לאומי  מפעיל מערכת ניהול זהויות והרשאות מקיפה ומגביל את הגישה למידע אך ורק לעובדים שנדרשים לגשת למידע מתוקף תפקידם. יחד עם זאת, גם במסגרת המידע הנחשף לעובד המורשה יש סיכונים פנימיים שנדרש לאתר, לתחקר ולמנוע (כמו הוצאת מידע ונתונים ושימוש בהם שלא למטרות שלשמן הוא נאסף, פגיעה במידע בזדון או בשוגג, שימוש וניצול לרעה לצרכים של נתונים/מידע פרטיים).

במינהל תמ”מ (תקשוב ומערכות מידע) שבמוסד לביטוח לאומי מתנהל מאז שנת 2010 פרוייקט מחשוב אסטרטגי גדול לפיתוח הדור הבא של מערכות הליבה והמטה במוסד (פרוייקט “תבל”). מערכות הליבה והמטה החדשות המפותחות במסגרת פרויקט “תבל” מתוכננות לעלות לאוויר באופן הדרגתי בשלבים החל משנה זו.