המוסד לביטוח לאומי: מכרז למערכת שליטה ובקרה אינטגרטיבית על היישומים והשירותים העסקיים

הגוף המפרסם: המוסד לביטוח לאומי

נושא המכרז: מכרז למערכת שליטה ובקרה (שו”ב) אינטגרטיבית על היישומים והשירותים העסקיים APM & BSM

מס’ המכרז: ת (7) 2012

תאריך פרסום: 3 בספטמבר 2012

מועד אחרון: 7 בנובמבר 2012

הערות: המוסד לביטוח לאומי מבקש לקבל הצעות לרכישת רישיונות שימוש במערכת שליטה ובקרה אינטגרטיבית על היישומים והשירותים העסקיים במערכי IT של המוסד לביטוח לאומי ושירותים מקצועיים נלווים, לרבות איפיון ותכנון מפורט, סיוע ביישום המערכת, אינטגרציה והטמעה, תחזוקה שוטפת, הדרכות, ליווי ותמיכה טכנית, הרחבות ואופציות שונות.

הפיתרון הנדרש במכרז זה הוא פיתרון מדף אינטגרטיבי מן המוכן (Commercial off-the-shelf) אשר מתבסס על סוויטה/פלטפורמה יחידה של מוצרי תוכנה מתוצרתו של אותו היצרן או על סוויטה/פלטפורמה אחת לתחום Application Performance Management, APM מתוצרת יצרן אחד וסוויטה/פלטפורמה שנייה לתחום Business Transactions Management, BSM מתוצרת יצרן אחר.

פרוייקט “תבל” הוא פרוייקט המחשוב העיקרי במוסד לביטוח לאומי בשנים 2010-2020 שבמסגרתו המוסד מקים ומפתח את הדור הבא של מערכות הליבה המסורתיות (ביטוח, גבייה, גמלאות, שירות למבוטחים ועוד) וכמו כן מערכות מטה לתמיכה בתפעול השוטף של יחידות המטה במוסד (דוגמת משאבי אנוש, כספים, לוגיסטיקה, תקציב ועוד).

לאור המורכבות הרבה של הסביבה האפליקטיבית והטכנולוגית המתוכננת וריבוי הרכיבים והתשתיות בשרשרת ההספקה עולה הצורך בכלי שליטה ובקרה מתקדמים שיסייעו בניהול יעיל של כלל היישומים, הטרנזקציות, התהליכים והשירותים העסקיים המסופקים למשתמשים בראיה הוליסטית הממוקדת ביעדים ובסדרי העדיפויות של ההנהלה ובהבטחת רמת שירות טובה לכל המשתמשים (פנימיים וחיצוניים) וזאת באינטגרציה הדוקה עם כלי השו”ב של המערכות והתשתיות הטכנולוגיות הפועלים כיום במוסד.

מודגש כי המערכת הנדרשת במכרז לא נועדה להחליף את מערכות הניהול והשו”ב הפועלות במוסד בכל הנוגע לניהול וניטור המחשב המרכזי, השרתים, רשת התקשורת ויתר תשתיות ה- IT אלא להשתלב ולהתממשק אליהן.