המוסד לביטוח לאומי: מכרז להקמת מוקד טלפוני ייעודי לתוכנית חיסכון ילדים [עפ”י הממשלה שמ- 1.1.2017 יופקדו לכל ילד 50 ₪ בכל חודש בתוכנית חיסכון, שתעמוד לרשותו בגיל 18]

הגוף המפרסם: המוסד לביטוח לאומי

נושא המכרז: מכרז להקמת מוקד טלפוני ייעודי לתוכנית חיסכון ילדים

מס’ המכרז: מ(2037)2016

תאריך פרסום: 17 באוגוסט 2016

מועד אחרון: 7 בספטמבר 2016

הערות: המוסד לביטוח לאומי מבקש לקבל הצעות למתן שירותי מוקד טלפוני, הכולל 50 עמדות נציגים, אשר יספק מידע כללי ופרטני לפניות בנושא תכנית חיסכון לילדים בלבד, לתקופה קצרה בלבד, בהתאם למפורט במסמכי המכרז.

ממשלת ישראל החליטה כי החל מיום 1.1.2017 יופקדו לכל ילד בישראל 50 ₪ בכל חודש בתוכנית חיסכון, אשר תעמוד לרשותו בהגיעו לגיל 18 (או בגיל 21 בתנאים שנקבעו)  הכל על פי דין. במסגרת ההחלטה נקבע כי מקבל קצבת הילדים יוכל לבחור באחד ממסלולי החיסכון החלופיים ו/או בגוף הפיננסי שינהל את החיסכון. בכלל זה, ניתן יהיה לבחור בבנק או בגוף פיננסי מתוך רשימת גופים מוסדיים בשוק ההון,  שייבחרו על-ידי משרד האוצר. כמו-כן,  מקבל הקצבה יוכל לבחור להוסיף לחיסכון,  לכל ילד אשר בגינו הוא מקבל קיצבת ילדים 50 ₪ בחודש, מתוך קצבת הילדים המשולמת בגינו.

המוסד מבקש להבהיר כי הליכי החקיקה לתוכנית החיסכון לילדים  טרם הושלמו. משום כך, טרם הושלמו הגדרת תהליכי העבודה ובניית המערכות הטכנולוגיות הנדרשות

ליישום והפעלת התוכנית. לאור האמור, המוסד שומר לעצמו את הזכות לבטל את המכרז או לדחות את המועד להפעלת המוקד הטלפוני הנדרש עפ”י מכרז זה, והכל לפי שיקול דעתו הבלעדי של המוסד.

לאור העובדה כי מדובר בחקיקה חדשה,  החלה על כל תושבי ישראל המקבלים קצבת ילדים,  לא יכול המוסד לספק בשלב זה,  הערכה לגבי מספר השיחות הצפויות להתקבל במוקד זה,  וכן מידע לגבי משך השיחה הממוצע הצפוי לטיפול בפניות. לאור האמור, באם יתברר שהיקף הפניות נמוך מאד ואינו מצדיק הפעלה של מוקד נפרד, שומר המוסד לעצמו את הזכות להפסיק את פעילות המוקד הטלפוני לפני תום תקופת ההתקשרות.

מוקד זה יהיה אחד הערוצים לקבלת שירות בקשר לתכנית חיסכון לילדים.  בכוונת המוסד לעודד פונים לשימוש באינטרנט כערוץ מועדף על פני ערוצי שירות אחרים כגון הערוץ הטלפוני או הערוץ הפרונטלי.

שירותי המוקד הטלפוני המפורטים במכרז זה נדרשים החל מיום 01.11.2016 ועד ליום

31.05.2017 .