הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס): מכרז לרכישת כלי תוכנה לניהול בדיקות וכלי לניהול ותיעוד תקלות

הגוף המפרסם: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס)

נושא המכרז: מכרז לרכישת כלי תוכנה לניהול בדיקות וכלי לניהול ותיעוד תקלות

מס’ המכרז: 2012-9-155

תאריך פרסום: 30 ביולי 2012

מועד אחרון: 12 באוגוסט 2012

הערות: מכרז זה הינו מכרז ממוכן מהיר אשר ייערך במערכת מנור”ה – מערכת מקוונת לניהול מכרזים. על המציע להצטייד בכרטיס חכם בהתאם למפורט בהנחיות לספקים;

רכישת הכרטיס החכם תתבצע דרך אחת משתי החברות הבאות: חברת קומסיין (ComSign) או חברת PersonalID.

מטרת המכרז: רכישה, התקנה, הדרכה, הטמעה ותחזוקה של כלי ניהול בדיקות וכלי לדיווח תקלות לשם ייעול ושיפור עבודת מפתחי היישומים והבודקים באגף מערכות מידע בלמ”ס בו מפותחות בשנה כ- 70 מערכות בפיתוח חדש ועוד כ- 100 מערכות באחזקה שוטפת. כדי לשמור על מערכות התוכנה ברמת איכות גבוהה כל פרוייקט צריך להיבדק ע”י היחידה להבטחת איכות.

יכולות ותכונות נדרשות למערכת: שימוש במתודולוגיה עקבית ומוכחת לניהול הבדיקות; כתיבת תסריטי בדיקות בצורה יעילה, ברורה וחסכונית; כתיבת תבניות גנריות של תסרטי בדיקות; מערכת הודעות פנימית וחיצונית; תיעוד בדיקות; דיווח, בקרה ושקיפות, ניהול שינויים בצורה ברורה; יצירה של טבלת כיסוי המנהלת את ריצות הבדיקה למול המערכת הנבדקת; דיווח שגיאות על פי נוהל דיווח שגיאות של הלמ”ס; ניהול תקלות מרכזי פתוח לכלל משתמשי המערכת.

מודולים נדרשים: ניהול בדיקות; ניהול והגדרה של תהליכים עסקיים; ניהול והגדרה של דרישות; תכנון וניהול של גרסאות וסבבים; ניהול, תכנון ותזמון של הבדיקות; ביצוע הבדיקות; איסוף תוצאות הבדיקות ודיווחן; ניהול תקלות; ניתוח הנתונים.

המשתמשים העיקריים של המערכת נשוא מכרז זה הנם עובדי תחום הבטחת איכות, מפתחים ומנהלי פרויקטים באגף למערכות מידע. הגורם האחראי לביצוע המכרז הינו תחום הבטחת איכות באגף מערכות מידע בלמ”ס.