הלמ”ס: מקרה נוסף של היעדר תחזוקה בתוקף – “מאחר ושרתים אלה לא היו מתוחזקים משנת 2017, עלות ההתקשרות כוללת קנסות ופיגורים”

ב- 15.2.2019 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: בעקבות תקלה קריטית שהשביתה את אתר האינטרנט של הלמ”ס: “כבר מעל שנה אין מכרז תחזוקה בתוקף ויש רשימה ארוכה של ציוד שלא נמצא באף מסגרת תחזוקה”.

עתה פורסמה החלטת וועדת המכרזים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס) לגבי התקשרות עם חברת אינטרסרב שירותי חומרה ותוכנה בע”מ [INTERSERVE HARDWARE AND SOFTWARE SERVICES LTD] כמתחזק יחיד לתחזוקת מערכת המחשב של אתר האינטרנט הישן של הלמ”ס.

אתר זה יושב על מערכת מחשוב אינטגרלית ייחודית המורכבת מפריטי תוכנה וחומרה שונים. כל פריטי המחשוב במקור הם מתוצרת חברת Sun Unix אשר נרכשה ע”י חברת Oracle העולמית. חברת אינטרסרב שירותי חומרה ותוכנה מוגדרת כ- Field Delivery יחיד של חברת אורקל העולמית בישראל לנושא זה ומוסמכת לתחזוקת חלק משרתי אורקל.

“מאחר ושרתים אלה לא היו מתוחזקים משנת 2017, עלות ההתקשרות כוללת קנסות ופיגורים. ההתקשרות היא מ- 18.11.2018 ועד 18.11.2019”.

במסמכי הפטור ממכרז מצוטט אחד מאנשי הלמ”ס כאומר: “ברצוני שוב להדגיש שלמ”ס צריכה לשלם את [ה]מחיר הנדרש כתוצאה של אי חידוש בזמן כולל כל [ה]קנסות ו[ה]פיגורים. אגף מערכות מידע בעבר הגיש את [ה]בקשה מספר פעמים לוועדת המכרזים וכל פעם [ה]בקשה נדחתה”.