הלמ”ס מבקשת להתקשר עם מרתון 018 אקספון כספק יחיד לרכישת קבצי נתונים בהם משויכים מספרי הטלפון של מנויי החברה למספרים מזהים הנתונים נדרשים לשם איתור נדגמים

הגוף המפרסם: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס)

תקנה: 3 (29)

שם הספק: מרתון 018 אקספון

מהות ההתקשרות: רכישת קבצי נתונים בהם משויכים מספרי הטלפון של מנויי החברה למספרים מזהים הנתונים נדרשים לשם איתור נדגמים

התחלת ההתקשרות: 15 באפריל 2019; סיום ההתקשרות: 14 באפריל 2022

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: בבקשת ההתקשרות נאמר בין היתר כי “הלמ”ס מעוניינת להתקשר עם חברת מרתון 018 אקספון בע”מ, לשם ביצוע פעולת איתור של מנויים, לקוחות החברה, ושיוך מספר הטלפון העדכני שלהם לרשימת מספרי זיהוי (מספר ת.ז. או דרכון ללקוחות פרטיים ומספר ח”פ, מספר עמותה וכיוצ”ב ללקוחות עסקיים ומלכ”רים) שתעביר הלמ”ס לחברה מעת לעת עפ”י צרכי הסקרים.

“על-פי הצורך והתפתחות התנאים, תיבחן בעתיד אפשרות לקבלת מידע נוסף על דרכי תקשורת אחרות ללקוח, ככל שהם קיימים במאגרי המידע של החברה ונדרשים לביצוע הסקרים.

“הפנייה לקבלת הנתונים תיעשה מכוח פקודת הסטטיסטיקה.

“מספרי הטלפון ודרכי ההתקשרות נדרשים לשם יצירת קשר עם נדגמים בסקרי הלמ”ס, לצורך ביצוע ראיון טלפוני, תיאום פגישות, מסירת מידע, ביצוע השלמת פרטים ומידע בסקרים, ביצוע ביקורות עפ”י סקרים ו/או מתן אינפורמציה וקבלת אינפורמציה בהקשר לביצוע סקרים.

“הזיהוי המבוקש ללקוח מסויים הוא חד ערכי ועשוי להתייחס, פרט לנדגמים עצמם, במקרה שמדובר על לקוחות פרטיים, גם לבני משפחותיהם שלא נדגמו, אם התקבלה הרשאת הסטטיסטיקן הלאומי לפנייה כזו בסקר מסויים ועפ”י תנאי ההרשאה.

“על בסיס האמור לעיל אישרה בעבר וועדת המכרזים ענ”א את חברות הטלפוניה האחרות, כל אחת בפני עצמה, כספק יחיד, ללא הגבלת זמן”.

הערות עורך Read IT Now: בשנים האחרונות פירסמתי מספר ידיעות בהקשר זה.

■ כבר בנובמבר 2012 פירסמתי כאן באתר זה ידיעה על כך שהלמ”ס רוכשת נתונים מחברת רמי לוי תקשורת. לאחר מכן התפרסמו הודעות של הלמ”ס על התקשרויות עם חברות טלקום נוספות.

■ בנובמבר 2015, שלוש שנים לאחר מכן פורסמה ידיעה בנושא התקשרויות הלמ”ס בעיתון “כלכליסט” שהוכתרה כ’בלעדית’ ובעקבותיה התנהל בנושא דיון בוועדה לביקורת ענייני המדינה.

■ ב- 25.2.2017 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: הלמ”ס: נמשכת רכישת מידע על מנויי חברות התקשורת בארץ; הפעם – פטור ממכרז עם גולן טלקום

■ ב- 14.11.2016 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: אושרה התקשרות הלמ”ס עם חב’ טלקום לרכישת נתוני מספרי טלפון של מנויי הספק המשויכים למספרי תעודות הזהות אותם תעביר הלמ”ס לכ”א מהחברות.

■ ב- 4.6.2016 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מבקשת להתקשר שוב עם חב’ טלקום שונות לרכישת קבצי נתונים של צרכנים

■ יצויין כי בבית-המשפט המחוזי בירושלים התנהלה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד פלאפון תקשורת ממש באותו הנושא [ת”צ 49072-11-15]. בסופו של דבר הוגשה בקשת הסתלקות. בידיעה שפירסמתי על כך כאן כתבתי בין היתר כי “ב- 26.10.2016 ביטל בית-המשפט המחוזי תביעה שהוגשה נגד חברת פלאפון תקשורת בגין העברה מידע על לקוחותיה ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה. התביעה בוטלה בשל בקשת התובע אך השופטת הסכימה עימו וקבעה כי מדובר בנושא “בעל משמעות ציבורית של ממש” ולפיכך לא פסקה נגדו תשלום הוצאות לנתבעת”.