הלמ”ס הפלסטיני: שיעור הנשים המשתמשות באינטרנט נמוך משיעור הגברים שעושים זאת

כמידי שנה, לרגל יום האשה הבינלאומי (המצויין ברחבי העולם היום, 8.3), הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ברשות הפלסטינית [Palestinian Central Bureau of Statistics, PCBS] מפרסמת נתונים על מצבן של הנשים הפלסטיניות [“Situation of the Palestinian Women on the Eve of the International Women’s Day, 08/03/2020“].

בין שלל הנתונים, מסתבר כי נכון לתקופת 2018/2019, שיעור הבנות בקרב תלמידי בתי-הספר התיכוניים עומד על 91% לעומת שיעור של 71% בקרב הבנים.

בקרב כלל הלומדים בהשכלה הגבוהה, שעור הסטודנטיות מגיע ל- 60%.

באשר לנושא השימוש באינטרנט מצביעים ממצאי הסקר של הלמ”ס הפלסטיני כי שיעור הנשים המשתמשות באינטרנט נמוך משיעור הגברים שעושים זאת. עפ”י נתוני ה- Household Survey on Information and Communications Technology 2019, מקרב בני 10 ויותר אשר משתמשים באינטרנט הרי שמדובר ב- 72% מקרב הגברים אל מול שיעור של 69% בקרב הנשים.

באשר לשימוש ברשתות חברתיות, מדובר ב- 88% מקרב הגברים לעומת שיעור של 84% בקרב הנשים.

שיעור משקי-הבית הפלסטינים בהם לפחות אחד מבני המשפחה הוא בעל סמרטפון עומד על 89% מקרב משקי-הבית בראשם גבר לעומת 26% ממשקי-הבית בהם עומדת אשה.

שיעור משקי-הבית הפלסטינים בהם לפחות אחד מבני המשפחה הוא בעל מחשב [נייח, נייד או מחשב לוח (טבלט)] עומד על 35% מקרב משקי-הבית בראשם גבר לעומת 19% ממשקי-הבית בהם עומדת אשה.