הכנסת תדון בשבוע הבא בנושא “ריכוז והצגת כל המידע ב’אזור האישי’ הממשלתי – my.gov.il

ביוזמת יו”ר וועדת הכנסת ח”כ איתן גינזבורג תקיים וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בראשות ח”כ עינת קנאלה דיון בנושא “ריכוז והצגת כל המידע ב’אזור האישי’ הממשלתי  my.gov.il  וכן ‘היעדר סינכרון בין המערכות המקוונות למתן שירותים ממשלתיים לאזרח”.

בדיון ישתתף שחר ברכה ראש רשות התקשוב הממשלתי במשרד הדיגיטל הלאומי.

במכתבו כותב ח”כ גינזבורג כי “המערכות הממשלתיות המקוונות השונות דוגמת מיי-גוב, מערכת רשות המיסים, מערכת המוסד הביטוח הלאומי ומערכת שירות התעסוקה, אינן מסונכרנות זו עם זו.

“מציאות זו גורמת לאזרחים להתחבר ולהזין את הפרטים הנדרשים בכל מערכת בנפרד כדי לממש את זכותם, דבר אשר גורם לסירבול וקשיי בירוקרטיה במהלך הגשת טפסים ודו”חות באמצעים מקוונים.

“כך, למשל, דיווח אזרח שניסה להגיש דו”ח שנתי למס הכנסה דרך המחשב, ביום 3 באוגוסט 2020 ‘למה באזור האישי שלי במיי-גוב אין את הנתונים של רשות המסים. למה אני צריך להתחבר גם לזה וגם לזה בנפרד?  למה שתי מערכות עם שתי סיסמאות והכל הכל נפרד… אני מנסה להגיש דו”ח שנתי למס הכנסה ובא לבכות’.

“דומה, כי דווקא בתקופה בה מגיפת קורונה מובילה אזרחים רבים לעשות שימוש מוגבר בשירותים הממשלתיים המקוונים, עולה החשיבות הטמונה בייעולם של שירותים אלה.

“עתה, יותר מתמיד, יש לפשט וליעל את השירותים המקוונים לאזרחים, כך שיקלו על אזרחי מדינת ישראל בפעולותיהם המקוונות במערכות הממשלתיות וימנעו את הצורך בכניסה פרטנית לכל מערכת בנפרד”.