הכנסת תדון בנושא “רכישת שירותים ממיקרוסופט בעלות של מיליוני ש”ח ללא מכרז בניגוד לחוק”

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח”כ עופר שלח תדון ביום שני, 30 בנובמבר 2020, בנושא  “רכישת שירותים ממיקרוסופט בעלות של מיליוני ש”ח ללא מכרז בניגוד לחוק”. את הדיון בנושא ביקש ח”כ משה ארבל.

בפנייתו אל יו”ר הכנסת ח”כ יריב לוין כתב ח”כ ארבל: “מזה מספר שנים משרדי ממשלה שונים רוכשים שירותי ענן מחברת מיקרוסופט בסכומים שנעים בין עשרות אלפי שקלים בחודש למיליוני שקלים, ללא עריכת מכרז.

“בכך משרדי הממשלה נותנים יתרון לא ראוי לחברה אחת על פני מתחרותיה (בהן חברות אמזון, גוגל, יבמ וחברות נוספות בהן ישראליות) ומוותרים על היתרונות שמספק הליך מכרזי תחרותי בהיבטי האיכות והעלות.

“מובן שוויתור על הליך מכרזי בהיעדר סיבה מספקת מנוגד לחוק חובת המכרזים ולהנחיית מינהל הרכש משנת 2017 כי יש לצאת במכרז פומבי טרם רכישת שירותי ענן.

“לאור הביקוש הגובר לקבלת שירותי ענן בשנים האחרונות חשוב כי משרדי הממשלה יקפידו על הוראות החוק והמנהל התקין ויפעלו להשיא את התועלת הכלכלית לממשלה ולצמצם עלויות למשלם המיסים הישראלי ובעיקר בתקופה זו המאופיינת ממילא בגירעון גובר ומשבר כלכלי ותעסוקתי רחב.

“אבקש כי הוועדה לענייני ביקורת המדינה תדון בדחיפות בסוגיה זו”.

הערת עורך Read IT Now: ב- 27 ביולי 2020 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: אושרה התקשרות רשות התקשוב הממשלתי עם כמה ספקי מסגרת, לצורך רכישת שירותי ענן ציבורי [לשנתיים בהיקף 39.5 מיליון ₪] (עד לכניסתו לתוקף של המכרז המרכזי): “הרשות מבקשת לאפשר להמשיך ולתפעל את מכרז מסגרת פומבי מספר 21/17 לרכש שירותי ענן ציבורי במקביל להליך המכרזי של ‘פרוייקט נימבוס’ וזאת על מנת לתת מענה זמני לפרוייקטים בעלי צרכים דחופים”.

ריכוז ידיעות שפורסמו באתר לגבי מחשוב ענן ניתן למצוא כאן.