הכלכלה הדיגיטלית בדרום מזרח אסיה: 50 מיליארד דולר, 230 מיליון צרכנים דיגיטליים

Digital Acceleration in Southeast Asia, דו”ח של חברת Bain & Company שפורסם באמצע מאי 2017 אומר כי במהלך השנה שעברה גדל ב- 50% מספרם של הצרכנים הדיגיטליים בדרום מזרח אסיה והוא הגיע ל- 200 מיליון איש אשתקד ול- 230 מיליון צרכנים מקוונים פעילים.

שווייה של הכלכלה הדיגיטלית באיזור זה של העולם הגיעה להיקף של 50 מיליארד דולר. עיקר הפעילות הוא באמצעות המדיה החברתית.

המניע הגדול ביותר של הכלכלה הדיגיטלית באיזור זה הם נסיעות ותיירות שהנתח שלהם הגיע ל- 22 מיליארד דולר מכלל ההוצאות הדיגיטליות בשנת 2016.

מגזר המסחר האלקטרוני הניב 15 מיליארד דולר. תחום המדיה והבידור הניב 3 מיליארד דולר.

שישה השווקים הגדולים ביותר של דרום מזרח אסיה הם סינגפור, מלזיה, תאילנד, ויאטנם, אינדונזיה והפיליפינים.

באיזור יש כ- 300 מיליון בעלי טלפונים חכמים (סמרטפונים) בעיקר בשל הזמינות הנרחבת שלהם (ובמיוחד של מכשירים זולים).

לדברי חברת Bain & Company, בדרום מזרח אסיה יש כיום יותר מ- 7,000 חברות הזנק (סטרט-אפים).