היעד של מ”י: רחפן לכל תחנה ולכל יחידה מבצעית; המטרה היא לספק למפקדים בשטח כלי צפייה טקטי שיסייע בביצוע משימות מבצעיות

08:14 31.08.2018

קטגוריות: רחפנים/כטמ"מ

תגים: , ,

בכנס החדשנות של האינטרפול שנערך בסינגפור הציג ראש מטה המערך האווירי ניצב משנה אילן מגר את תוכנית הרחפנים של משטרת ישראל.

בהודעה לעיתונות שפירסמה המשטרה נאמר כי נצ”מ מגר הציג בפני קציני משטרה וגורמי אכיפת חוק מכל רחבי העולם את מערך הרחפנים הקיים במשטרת ישראל, את יכולותיו ואת משימותיו, וכן את התכניות להתעצמות המערך העתיד הקרוב.

“היעד הסופי של תוכנית הרחפנים הוא הצבת רחפן בכל תחנת משטרה ובכל יחידה מבצעית, כאשר המטרה היא לספק למפקדים בשטח כלי צפייה טקטי שיסייע בביצוע משימות מבצעיות.

“תוכנית הרחפנים של משטרת ישראל החלה בשנת 2016, וכבר היום קיימים במשטרת ישראל מעל 100 רחפנים מבצעיים, המופעלים על ידי כ- 90 מטיסים, כולם מוסמכים ובעלי רישיון הטסה. רחפני המשטרה מבצעים מגוון רחב של משימות מבצעיות לרבות משימות פיקוד ושליטה, מעקב, בקרה ואכיפת תנועה, חיפוש נעדרים, איתור חשודים ועוד.

“מדובר בכבוד גדול להציג את היכולות האוויריות המתקדמות של משטרת ישראל”, אמר נצ”מ מגר. “העובדה שהתבקשנו להציג בפני גורמי אכיפת חוק בכירים מכל העולם את התכנית שלנו, מעידה על כך שמשטרת ישראל היא משטרה איכותית ומתקדמת מבחינה טכנולוגית, ומשטרות בכל העולם מכירות בכך.

“יש לנו ניסיון מבצעי וידע מקצועי רב, בעיקר במשימות של לוחמה בטרור ובפשיעה חמורה ובטיפול בהפרות סדר, אנו שמחים לחלוק אותו. כמובן, שהכנס מהווה הזדמנות טובה גם ללמוד מגורמי אכיפה אחרים בעולם, ולבחון כיצד ניתן לשדרג עוד יותר את היכולות האוויריות של משטרת ישראל”.