היום (3.12.2020) הוא היום הבינלאומי לשיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות

07:48 03.12.2020

קטגוריות: משפט נגישות/הנגשה

היום (חמישי, 3.12.2020) הוא היום הבינלאומי לשיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. לפי וויקיפדיה, “יום זה מצויים מידי שנה ומוקדש לקידום ההבנה כלפי אנשים עם מוגבלות ולעידוד התמיכה בכבודם, בזכויותיהם ובשלומם. היום נועד גם להגביר את המודעות לתועלת שבהכללת אנשים עם מוגבלות בכל היבטי החיים הפוליטיים, החברתיים, הכלכליים והתרבותיים. אירועי היום מאורגנים על ידי ארגוני אנשים עם מוגבלות, גופים עסקיים, יחידים וגופי ממשל. היום נועד לאחד אנשים מרחבי העולם, שחוגגים ומכירים בתרומותיהם, כישוריהם והישגיהם של אנשים עם מוגבלות”.

עפ”י בדיקה שלי, ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2020 הוגשו יותר מ- 1,340 תביעות (ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות) העוסקות בנושאי נגישות.

באתר זה פירסמתי כמה וכמה מהתביעות הללו וניתן למצוא אותן כאן. גם היום אני מפרסם שתי תביעות חדשות כאלו.

= = = = = = = = = = = =

מחקר: אנשים בעלי מוגבלויות אינם זוכים ליחס הולם; מדובר בקבוצה בעלת יכולות כספיות

מחקר חדש קובע כי אנשים בעלי מוגבלויות בארה”ב אינם זוכים ליחס הולם; מדובר בקבוצה גדולה, מגוונת, בעלת יכולות כספיות.

עפ”י נתונים של Centers for Disease Control and Prevention, CDC, שישים-ושבעה מיליון בגירים בארה”ב (שהם 26% מהאוכלוסייה) דיווחו על עצמם כי הם בעלי לפחות סוג אחד של מוגבלות.

למעשה, קהיליית בעלי המוגבלויות כוללת יותר משניים מכל חמישה בגירים מגיל 65 ויותר (או, 43.8%), יותר מאשה אחת מכל ארבע נשים (27.2%) וכשניים מכל חמישה אמריקנים מקטגורייה של non-Hispanic Native Americans/Alaska Natives.

= = = = = = = = = = = =

מחקר: קורונה העצימה את חוסר השיוויון בנגישות לאינטרנט

ב- 19.11.2020 פירסם ארגון ה- Internet Society מחקר שלו לפיו קורונה העצימה את חוסר השיוויון בנגישות לאינטרנט. “עם המשך התפשטות מגיפת קורונה, האינטרנט הפך חלק קריטי בחיי היום-יום”, אומר הארגון בהודעתו.

בסקר [2020 Public Pulse Survey] שערכה נמצא כי כ- 80% מהמשיבים הצביעו על כך שהאינטרנט הפך חשוב עוד יותר בחייהם כתוצאה מהמגיפה.

נגישות [Accessibility] ואמינות צויינו ע”י המשתתפים בסקר כהיבטים החשובים ביותר של האינטרנט.

עם זאת, מרבית הנשאלים, לא היו מודעים להיקף הפער הדיגיטלי: רק אחד מכל ארבעה ידעו שקרוב למחצית מהאוכלוסייה העולמית נעדרת גישה לאינטרנט.