הטלוויזיה החינוכית: מכרז לפיתוח ותחזוקה של אפליקציית-על לסלולר ולטבלטים

הגוף המפרסם: משרד החינוך/הטלוויזיה החינוכית הישראלית

נושא המכרז: מכרז לפיתוח ותחזוקה של אפליקציית-על לחינוכית [מכרז עם בחינה דו-שלבית]

מס’ המכרז: 5606

תאריך פרסום: 20 במארס 2016

מועד אחרון: 18 באפריל 2016

רקע: “בשנים האחרונות מיצבה החינוכית את עצמה מחדש בעקבות פעילויות תוכן, פעילויות ברשתות חברתיות ועבודת מיתוג מחדש מאומצת. לערכי המותג שהיו קיימים עד לפני כשלוש שנים, כגון טלוויזיה חכמה, איכותית ומשכילה, נוספו ערכים חדשים – ואמיתיים – כגוף תוכן חדשני, מתקדם, חברתי ואף ‘חתרני’ במידה.

“ערכים אלה הוטמעו בתכניות הטלוויזיה החדשות של החינוכית, בסוגי תכנים חדשים כגון פודקאסטים, בתכנים חברתיים (פוסטים ואחרים), באריזה הגרפית ובמיתוג, בשימת דגש מיוחד על אכסניות שונות מלבד מסך ערוץ 23 להפצת תכני החינוכית וכמובן באמצעים מדיה טכנולוגים חדשים. אלו האחרונים, הרלבנטיים לענייננו כאן, כללו הקמת ערוצי יוטיוב מצליחים, עמוד פייסבוק פופולרי בעל קול ייחודי ודעתני, וכן מספר אפליקציות מובייל ייחודיות וייעודיות. “עתה מעוניינת החינוכית להרחיב את פעילויותיה בתחום המובייל – הטלפונים החכמים והטאבלטים ע”י פיתוח אפליקציית-על שתהווה אבן בניין נוספת בחזון החדש של החינוכית,  חדשנית, איכותית, מקורית, עדכנית.

“לשם כך החינוכית  מבקשת לקבל הצעות לפיתוח ותחזוקה של אפליקציית-על עבור טלפונים חכמים וטבלטים המופעלים באמצעות תוכנות Android ו- iOS. פיתוח אפליקציה יתבצע באחת משתי הדרכים הבאות: פיתוח אפליקציה ייחודית עבור החינוכית או התאמת פלטפורמה קיימת של המציע לדרישות החינוכית עבור האפליקציה”.

תפקידי הזוכה במכרז: תכנון, עיצוב ופיתוח יישומון פונקציונלי ועכשווי, שישקף את כל העקרונות והדרישות והשקת האפליקציה בחנויות  Google ו-Apple   התאמת  פלטפורמה קיימת של המציע לדרישות החינוכית והשקת האפליקציה בחנויות  Google ו-Apple .

תיאור היישומון: על גבי טלפונים חכמים וטבלטים תנגיש האפליקציה לקהלים שונים של החינוכית (מבוגרים וילדים) את התכנים הנוצרים על ידי החינוכית: וידאו – תוכניות נבחרות של החינוכית [לא מדובר בארכיון, אלא בתכניות נבחרות (באפליקציית-העל עצמה)]; אודיו – קטעי אודיו נבחרים מתוכניות החינוכית  וקישור לאפליקציית האודיו שמפותחת בימים אלו עבור החינוכית; רשתות חברתיות – הצפת פוסטים המיוצרים על ידי החינוכית לפייסבוק ולאינסטגרם (הצפה של תכנים מתוך תכני הרשתות החברתיות של החינוכית); התאמה אישית – האפליקציה תכלול אפשרות של התאמה אישית (פרסונליזציה), כלומר – היא תאפשר “לזכור” את התכנית האחרונה שראה המשתמש ואת הנקודה המדוייקת בה הפסיק לצפות על מנת שיוכל להמשיך לצפות מאותה הנקודה, בניית ‘פלייליסט’ אישי למשתמש וכד’. נגן הוידאו – יותאם לכל המכשירים הפופולריים הקיימים בשוק למערכות הפעלה iOS ואנדרואיד ויאפשר “לשלוח” לכרומקאסט כדי שאפשר יהיה להציג את התכנים במסך הטלוויזיה.

הזנה ראשונית ושוטפת של חומרים לאפליקציה כמו גם הורדת חומרים תתבצע ע”י עובדי החינוכית, באמצעות מערכת ניהול התוכן של האפליקציה.

כל זכויות היוצרים על האפליקציה, לרבות קוד המקור, התכניות, הספרות, התוכנות, היישומים הממוחשבים, לרבות סימנים מסחריים, גרפיקה, מוזיקה, קטעי וידאו וכדומה וכל חומר אחר אשר יעשה בו שימוש ו/או יפותח, יירכש או יותאם ע”י זוכה לצורך פרוייקט זה, יהיו רכושה של החינוכית והיא תהא רשאית להשתמש בהם בכל מסגרת שתמצא לנכון לרבות ערוצי טלוויזיה, עיתונות וכו’. קוד המקור יימסר לנציג החינוכית במועד השקת האפליקציה. הזוכה לא יהיה רשאי להשתמש בתוכניות, תוכנות ובכל חומר שהוכן על ידו לצרכי ההסכם, לצרכיו הפנימיים או לצרכי עבודות אחרות, אלא אם כן קיבל אישור בכתב מראש מהחינוכית.

סיווג המכרז: מכרז זה הינו מכרז עם בחינה דו-שלבית, דהיינו, בשלב ראשון יבדקו ההצעות מבחינת איכות ההצעה בלבד.  הצעות שיעברו בהצלחה את שלב האיכות יעברו לשלב השני בו תיפתחנה מעטפות הצעות המחיר ותהיה התייחסות למחיר השירות הנדרש. בנוסף, החינוכית מתכוונת לנהל מו”מ עם המתמודדים במכרז שהצעותיהם נמצאו מתאימות, וזאת בכפוף לתקנה 7 (א) (1) לתקנות חובת המכרזים.

■  בהתאם לקבוע בסעיף 120 בחוק השידור הציבורי הישראלי, התשע”ד – 2014, בהגשת הצעה במכרז זה המציעים מסכימים גם כי בכל מקרה של סיום ההתקשרות עם הטלוויזיה החינוכית בשל הפסקת פעילותה ושידוריה כאמור בחוק, תאגיד השידור הציבורי הישראלי יהיה רשאי (אך בכל מקרה לא חייב), בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי, להתקשר עם הזוכה במכרז זה לביצוע השירותים מושא המכרז, באותם התנאים שהתקשרה עימו החינוכית לפיו, ולמשך הזמן שנקבע במכרז זה, לרבות האופציות שנשמרו להארכת ההתקשרות עם הזוכה.