החשכ”ל וועדת הפטור המרכזית אישרו 2 התקשרויות של רשות התקשוב הממשלתי עם בזק, בזק בינלאומי ונטוויז’ן להרחבת נפח הגלישה ולאספקת שירותי קישור מהירים למשרדי הממשלה

באישור החשבת הכללית במשרד האוצר מיכל עבאדי-בויאנג’ו ובהמלצת וועדת הפטור המרכזית אושרה בתחילת נובמבר 2016 התקשרות של רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה עם בזק החברה הישראלית לתקשורת וחברת נטוויז’ן.

ההתקשרות [שהוגדרה כ”התקשרות המשך באישור ועדת פטור מרכזית בנסיבות מיוחדות”] היא מיום 6.11.2016 ועד יום 31.7.2017.

בהחלטת וועדת הפטור ממכרז במשרד האוצר/החשכ”ל הודגש כי “פטור זה ניתן בכפוף להעברת לו”ז מפורט לפרסום מכרז ולהטמעת הספקים הזוכים בו, עד ליום 15.1.2017. העתק יועבר לסגן בכיר לחשבת הכללית הרפרנט לרשות ולמנהלת תחום בכירה מחשוב ומערכות מידע באגף החשב הכללי” [ההדגשה – במקור].

בנימוקי וועדת הפטור נאמר כי המשרד מבקש להרחיב את ההתקשרות עם שתי החברות – בזק ונטוויז’ן – לצורך הרחבת נפח הגלישה למשרדי הממשלה.

“יחידת מימשל זמין משמשת כגוף המרכזי לאספקת שירותי אינטרנט מאובטחים למשרדי הממשלה המעוניינים לאפשר לעובדיהם לבצע גלישה ברשת האינטרנט. כמו כן משמשת היחידה כחוות שרתים המארחת ומתחזקת את אתרי האינטרנט של מרבית משרדי הממשלה וכמוביל של פרוייקטים לאומיים לאספקת שירותים מקוונים לציבור באמצעות רשת האינטרנט.

“מעת לעת הרחיב מימשל זמין את רוחב הפס משתי החברות עד לרמה של 600 מסל”ש מכל חברה וזאת בהתאם לצרכי הממשלה והאזרחים המשתמשים באתרי הממשלה.

“בנוסף לאמור לעיל, כחלק מייישום מסקנות תקיפות סייבר שבוצעו על מערכות המחשב נבע צורך לקבל שירותי אירוח ארונות תקשורת בארץ ובחו”ל אצל ספקיות התקשורת שזכו במכרז בכדי להציב בהן ציוד אבטחת מידע.

“בחודשים האחרונים חל גידול משמעותי בשירותי הגלישה הניתנים כתוצאה מגידול במספר הלקוחות  ובשירותים הניתנים, גידול שלא היה ידוע במועד הגשת הפטור הקודם, גידול שבמספר משרדי הממשלה שביקשו להצטרף לשירותי הגלישה וכן גידול בבקשת משרדים קיימים המקבלים שירותי גלישה ושביקשו להגדיל את נפח הגלישה.

“בנוסף חל גידול בשירותים הניתנים לכלל המשרדים ולשירותים הנצרכים ע”י הציבור ממשרדי הממשלה. לכן, לאור גידול זה ולאור הגידול הצפוי מבוקשת הרחבת רוחב הפס ב- 800 מסל”ש, 400 מסל”ש מכל חברה”.

ראש רשות התקשוב הממשלתי יאיר פראנק אישר את ההתקשרות של מימשל זמין עם שתי החברות.

וועדת הפטור מציינת כי מדובר בבקשה נוספת של רשות התקשוב. הבקשה הקודמת נדונה ע”י וועדת הפטור ממכרז בחודש יוני 2016 ועסקה בהתקשרות בפטור ממכרז עם החברות בזק בינלאומי ונטוויז’ן לצורך אספקת שירותי קישור מהירים של משרדי הממשלה.

הוועדה כתבה אז בנימוקיה כי בשנת 2010 פורסם מכרז פומבי שכלל את חיבור חוות השרתים של מימשל זמין לשדרת האינטרנט בפס רחב והספקת שירותים משלימים. במקום הראשון זכתה חברת בזק בינלאומי ובמקום השני זכתה חברת נטוויז’ן. ביום 1.8.2011 נחתם הסכם עם שתי החברות הזוכות לשלוש שנים (עד ליום 31.7.2016) בהיקף של כ- 3 מיליון ₪. ההתקשרות עם שתי החברות הוארכה מעת לעת ותוקף ההתקשרות הנוכחי היה אמור להסתיים ב- 31.7.2916.

“כעת היחידה נערכת לצאת למכרז חדש לקווי תקשורת. הוצאת מכרז מסוג זה דורש מורכבות רבה (בהיבטים הטכנולוגיים, הלוגיסטיים והכלכליים). הצפי לפרסומו יהיה לקראת הרבע הראשון של שנת 2017 כך שהצפי להתקשרות עם ספק זוכה יהיה לקראת הרבע הרביעי של שנת 2017”.

לפיכך אושרה הארכת ההתקשרות עם שתי החברות עד ליום 31.7.2017.