החברות Uber ו- Twitter הרחיבו בצורה משמעותית את פעילות השדלנות (לובינג) שלהן בוושינגטון הבירה ברבע הראשון של 2016

החברות Uber ו- Twitter הרחיבו בצורה משמעותית את פעילות השדלנות (לובינג) שלהן בוושינגטון בירת ארצות הברית ברבע הראשון של שנת 2016, כפי שעולה ממסמכים שפורסמו ביום חמישי (21.4.2016).

חברות טכנולוגיה אחרות, לעומת זאת, דיווחו על גידול צנוע או הקטנת הוצאות הלובינג שלהן במהלכו של הרבע הראשון בשנה הנוכחית.

אוּבֶּר (Uber) כמעט שישלה את הוצאותיה על שדלנות ברבע הראשון של שנת 2016 להיקף של 320,000 דולר לעומת 110,000 ברבע הראשון של שנת 2015.

טוויטר כמעט הכפילה הוצאותיה ל- 170,000 דולר לעומת 90,000 ברבע הראשון של שנת 2015.

יצויין כי היקף ההוצאות על מאמצי שדלנות בבירת ארצות הברית (גידול/ירידה) הוא פועל יוצא של פעילות חקיקה מתוכננת העשוייה לסייע או עלולה להפריע לפעילותן העסקית של החברות.

מגזר הטלקום היה בין השדלנים הגדולים ביותר בוושינגטון בשנים האחרונות אולם לאחרונה גם חברות אינטרנט מגדילות את פעילותן בתחום זה.

חברת Facebook הגדילה את הוצאותיה ב- 14% ברבע הראשון של שנת 2016 לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה והן הסתכמו ב- 2.8 מיליון דולר.

חברת הטכנולוגיה המובילה בהיקף הוצאותיה בתחום היא חברת AT&T עם 4.5 מיליון דולר (גידול רבעוני שנתי של 2%). חברת Oracle הגדילה הוצאותיה ב- 39% ל- 2.6 מיליון דולר. חברת Microsoft הגדילה הוצאותיה ב- 7% ל- 2 מיליון דולר. חברת Apple הוציאה 1.1 מיליון דולר, ירידה בשיעור של 9%(-)

חברת Google הוציאה 3.8 מיליון דולר – ירידה בשיעור של 25%(-). ב- 23.1.2016 פירסמתי ידיעה כאן באתר שכותרתה “חברות טכנולוגיה הוציאו יותר כסף ב- 2015 על פעולות שדלנות בבירה וושינגטון; גוגל ממשיכה להוביל מבחינת גודל הוצאותיה“.