הושק שירות 5G בנמל התעופה הבינלאומי של ביירות

08:19 18.10.2019

קטגוריות: המזרח התיכון טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

ב- 26 בספטמבר 2019 דווח כי רשת דור חמישי (5G) זמינה מעתה בנמל התעופה הבינלאומי של ביירות [Beirut Rafik Hariri International Airport].

שר התקשורת Mohamed Choucair הודיע כי זה נמל התעופה הראשון באיזור ובין נמלי התעופה הבודדים המספק שירות דור חמישי לקהל הפוקד אותו ואף הושק יישומון לצורך זה.

בהכריזו על השירות החדש הוא הודה לכל הגורמים שהיו מעורבים ובהם חברת הטלקום הממלכתית OGERO וחברת התעופה הלבנונית Middle East Airlines והביע תקוותו כי השירות יהיה זמין לא רק בנמל התעופה אלא ברחבי המדינה כולה.

השר לעבודות ציבוריות Youssef Fenianos  אמר כי נמל התעופה הבינלאומי של ביירות יספק בקרוב שירותים חדשים נוספים לנוסעים. ממשלת לבנון מיישמת לאחרונה פרוייקט שמטרתו להרחיב את הנמל במטרה לשרת את תנועת הנוסעים אשר גדלה בהתמדה. אשתקד אישר שר האוצר הלבנוני מימון של 18 מיליון דולר להרחבת נמל התעופה הבינלאומי של המדינה.

עפ”י מחקר שפירסם נמל התעופה במארס 2018, בשנת 2020 צפויים לעבור בשדה 10 מיליון נוסעים כשכיום יש בו קיבולת לשישה מיליון נוסעים מידי שנה בלבד.

בתוך כך, ב- 23 בספטמבר 2019 הודיעה חברת התקשורת הלבנונית touch [הנמצאת בבעלות המדינה אך מנוהלת בידי קבוצת התקשורת Zain Group] על השקת אתר בדיקות לדור 5G הראשון במדינה ואשר ממוקם במטה שלה במרכז הבירה ביירות.

מנכ”ל החברה Emre Gurkan אמר כי ב- 2018 ערכה החברה ניסוי מסחרי ראשון בדור החמישי ועתה היא החברה הראשונה המשיקה אתר דור חמישי ראשון במדינה, “צעד  מכריע שיאפשר לנו להציע את המוצרים והשירותים החדשניים ביותר ללקוחותינו במגזר הצרכני והעסקי ובתחומי ה- IoT והערים החכמות”. הוא ציין כי הדור החמישי צפוי להיות “מציאות מסחרית” בקרוב בלבנון.

בלבנון קיימות שתי חברות סלולר בבעלות המדינה אך מופעלות, עפ”י זיכיון, בידי חברות פרטיות: חברת  touch [המנוהלת בידי קבוצת התקשורת Zain Group הכווייתית] משתפת פעולה עם חברת התקשורת הסינית Huawei בתחום הדור החמישי וחברת Alfa [המנוהלת ע”י Orascom Telecom Lebanon שבבעלות מצרית] המשתפת פעולה על חברת Ericsson השבדית וחברת Nokia הפינית בתחום הדור החמישי.