הוצג הספר תוכניות העבודה של משרדי הממשלה: “שנת 2018 עומדת בסימן המשך המאמצים של משרד התקשורת להביא למשק תקשורתי, איכותי, תחרותי והוגן לכלל אזרחי ישראל”

לפני יותר משבוע דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה ראש הממשלה בנימין נתניהו יציג בישיבת הממשלה הקרובה (א’, 25.2) את הספר החדש של תוכניות העבודה של משרדי הממשלה.

משרדי הממשלה ויחידות הסמך מציגים לציבור את תכניות העבודה שלהם מידי שנה בספר תכניות העבודה הממשלתי. תכניות העבודה של משרדי הממשלה מבוססות על מדריך התכנון הממשלתי, ובמסגרתן מוגדרות המטרות הרב-שנתיות והיעדים השנתיים של כל משרד, מפורטות המשימות שהמשרדים ויחידות הסמך קבעו לעצמם לשם השגת יעדיהם, ונקבעים מדדי התארגנות, תפוקה ותוצאה.

ביום ראשון, 25.2.2018, דיווחתי בחלון המבזקים כי בישיבת הממשלה באותו היום הוצג הספר החדש של תוכניות העבודה של משרדי הממשלה.

איוב קרא שר התקשורת פותח את ההקדמה לפרק על משרדו באומרו כי “שנת 2018 עומדת בסימן המשך המאמצים של משרד התקשורת להביא למשק תקשורתי, איכותי, תחרותי והוגן לכלל אזרחי ישראל”.

את דבריו הוא מסיים באומרו: “אני סמוך ובטוח שמשרד התקשורת ימשיך להוביל משק תקשורת מתקדם ותחרותי, לרווחת אזרחי ישראל”.

מימון שמילה המנכ”ל בפועל של משרד התקשורת כותב בין היתר בהקדמה שלו לפרק על המשרד כי “בשנת 2018 ימשיך משרד התקשורת לפעול ליישום ייעודו ולאפשר לציבור בישראל שירותי תקשורת מידע ודואר מתקדמים, אמינים ומגוונים, בכל מקום, במחיר סיבר ובאופן שיתרום לשיפור איכות החיים ולחיזוק החוסן הלאומי, הכלכלי והחברתי ולקידום צמיחתה של ישראל כחברת מידע. כל זאת באמצעות אסדרה המעודדת השקעות ופיתוח תשתיות, מקדמת תחרות ומעצימה את הצרכן בראייה יוזמת וארוכת טווח”.

שמונה היעדים המרכזיים לעבודת המשרד: קידום פריסת תשתיות אולטרה רחבות-פס נייחות; קידום פריסת תשתיות אולטרה רחבות-פס ניידות; אסדרת הרגולציה על שוק השידורים; תוכנית אסטרטגית לקידום שירותי הדואר; התאמת הרגולציה של שוק הטלקום לעידן המודרני; הפחתת בירוקרטיה ושיפור תהליכים; הגברת פעילות פיקוח ואכיפה; קידום קשרי החוץ בתחום התקשורת.

בין היתר נאמר בפירוט הדברים:

■ שיעור חברות הסלולר העומדות בכיסוי הסלולרי שנקבע ברישיונות עמד בשנת 2017 על יותר מ- 80%. ברבע הרביעי של שנת 2018 אמור נתון זה לעמוד על יותר מ- 90% כשבמועד סיום התהליך – שנת 2020 – הנתון יגיע ליותר מ- 95%.

■ שיעור משקי-הבית שמחוברים לטלביזיה רב-ערוצית שאינה מקרב המפעילים הוותיקים (הוט או יס) היה נמוך מ- 10% בשנת 2017 ובשנת 2018 הוא צפוי להיות גדול מ- 10%.

■ משך הזמן בין הפנייה למשרד התקשורת לשם קבלת אישור לציוד אלחוט  לבין מתן התשובה עמד בשנת 2017 על חודש עד שלושה חודשים כשהמטרה לגבי שנת 2018 היא שמשך הזמן יעמוד על 1-6 שבועות.

■ במהלך השנה הנוכחית צפוי פרסומו של מסמך מדיניות שר התקשורת בנושאי Internet of Things ו”ערים חכמות”.

■ בין המשימות המרכזיות לגבי היעד של ‘הבטחה של המשך קיום התחרות ברובד הקמעונאי (‘שוק סיטונאי’)’: קביעת המתווה לביטול ההפרדה המבנית ב”בזק”, קביעת כללי הפרדה חשבונאית בדו”חות הכספיים של “הוט” ו”בזק” וקביעת מנגנון בדיקה לבחינת צמצום מרווחים.

■ לגבי ערוצים מסחריים המשודרים בישראל, הרי שבשנת 2017 הגיע מספרם ל- 3 ועד סוף שנת 2018 צפוי מספרם להגיע ליותר משמונה ערוצים.

■ עד סוף שנת 2018 אמורים להשלים הכנת תוכנית אסטרטגית לגבי חברת דואר ישראל.

■ בתחום הסייבר, עד אמצע השנה אמורה להיות מוקמת וועדת היגוי משרדית לנושא הסייבר ועד סוף השנה הנוכחית אמור להתפרסם מסמך מדיניות שר התקשורת בעניין הגנת הסייבר בתחום התקשורת.

■ עד סוף השנה הנוכחית אמורה להתפרסם טיוטת תיקון חוק התקשורת.

■ עד סוף השנה הנוכחית אמורים להשלים את תהליך איוש בעלי התפקידים במשרד התקשורת לרבות איוש בעלי תפקידים והגדרות תפקיד לדרג ביניים, התאמת הגדרות תפקידים לאור רפורמות בשוק והכשרת בעלי התפקידים במשרד.

■ עד סוף חודש מארס 2018 אמור להסתיים חיבור המשרד למערכת “מסלול” – מערכת של רשות המיסים שמאפשרת לכלל היבואנים, היצואנים ועמילי המכס להגיש באפן מקוון טפסי בקשות לרישיונות ולאישורים מהרשויות המוסמכות ולהתעדכן בכל עת במצב הטיפול בבקשות.