הוועדה לבחינת המתווה לשידור הציבורי העתידי בישראל מבקשת לקבל הערות מהציבור לגבי “שידורים חינוכיים-לימודיים מרחיבי השכלה ודעת”

משרד התקשורת פירסם הודעה ב- 23 בינואר 2014 לפיה הוועדה לבחינת המתווה לשידור הציבורי העתידי בישראל מבקשת לקבל הערות מהציבור.

בהודעה נאמר כי ב- 2 בספטמבר 2013 מינה שר התקשורת ח”כ גלעד ארדן וועדה לבחינת מתווה לשידור הציבורי העתידי במדינת ישראל.

ב- 15 בינואר תיקן השר את כתב המינוי כך שהוועדה התבקשה לגבש המלצות גם בנוגע “ליעדיו, מטרותיו, תכניו, קהל היעד, מבנה ארגוני וניהולי ומיקומו של גוף שידור ציבורי המשדר שידורים חינוכיים-לימודיים מרחיבי השכלה ודעת ואת יחסי הגומלין בינו לבין משדר השידור הציבורי, לרבות אפשרות שילוב הגוף המשדר שידורים כאמור במסגרת המשדר הציבורי”.

בהסכמת שר החינוך הרב שי פירון מינה שר התקשורת וועדת משנה לגיבוש המלצות בנושאים הללו: יעדי שידורים חינוכיים-לימודיים מרחיבי השכלה ודעת ומטרותיו; סוג התכנים שישודרו; הקשר של התכנים האלו לתוכנית הלימודים של משרד החינוך. את הפניות יש להעביר עד לסוף חודש ינואר 2014.

וועדת המשנה כוללת שלושה מחברי הוועדה הראשית (רם לנדס, יוני רגב ועו”ד דנה נויפלד) ושלושה חברים נוספים שנבחרו ע”י שר החינוך (מירי נבון, שמוליק שם טוב ומשה שלונסקי).

וועדת המשנה התבקשה להגיש לוועדה הראשית טיוטה ראשונה של המלצותיה עד ה- 15 בפברואר 2014 והמלצות סופיות עד ה- 31 במארס 2014.

יצויין כי בדיווח של שר התקשורת שניתן לוועדת הכלכלה של הכנסת ב- 6 בינואר [ואשר פורסם כאן באתר] אמר ח”כ ארדן כי “ביומיים שלושה הקרובים ייחתם כתב מינוי של ועדת משנה שתבחן גם את עתיד הטלוויזיה החינוכית”.