הודעה רשמית: על אלכסנדר ניקס, לשעבר מנכ”ל חברת הייעוץ הפוליטית Cambridge Analytica [ששמה נקשר לקמפיין הבחירות של טראמפ ב- 2016] נאסר ב- 7 השנים הקרובות לנהל חברות

13:46 27.09.2020

קטגוריות: כללי

תגים:

במוצאי שבת, 26.9.2020, דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה: הודעה רשמית של ממשלת בריטניה: על אלכסנדר ניקס, לשעבר מנכ”ל חברת הייעוץ הפוליטית הבריטית Cambridge Analytica  לשעבר נאסר בשבע השנים הקרובות לנהל חברות המוגדרות כ- limited companies; שמה של קיימברידג’ אנליטיקה נקשר לקמפיין הבחירות של נשיא ארה”ב טראמפ ב- 2016.

ההודעה הבריטית הרשמית פורסמה ביום חמישי האחרון והיא כוללת התייחסות של Mark Bruce, החוקר הראשי של יחידת ה- Insolvency Service הממשלתית בבריטניה. הסנקציה מוגדרת כ- disqualification from managing limited companies.

אלכסנדר ניקס ניהל חברת אנליטיקת נתונים וייעוץ פוליטי. בשנת 2018 התפרסמה הפרשה לפיה החברה השתמשה במידע אישי של 87 מיליון משתמשי Facebook.

חברת קיימברידג’ אנליטיקה השעתה את ניקס כמנכ”לה במארס 2018 לאחר התבטאויות שונות של ניקס ובכירים אחרים שלה שהוקלטו באומרם כי ישתמשו בנתונים כדי לפגוע במועמד הפוליטי היריב של הלקוח שלהם. בחודש מאי 2018 נסגרה החברה.