הוגשו שתי תביעות נפרדות (ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות) ע”י אותו התובע נגד עיריות רמת השרון ובת ים בנושא נגישות לבעלי מוגבלויות

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו ב- 6 בינואר 2020 שתי תביעות נפרדות (ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות) נגד עיריות רמת השרון ובת ים בנושא נגישות לבעלי מוגבלויות.

התובע בשתי התביעות הללו הוא עדו קדר, המוגדר בכתב התביעה כ”אדם עם עיוורון המשתמש באופן תדיר ברשת האינטרנט לצרכיו”.

התביעות הוגשו באמצעות עו”ד יוסף-חי אביעזיז, שמשמש כב”כ בשורה ארוכה של תביעות ייצוגיות בנושאי נגישות לאנשים עם מוגבלויות, שחלקן פורסמו באתר זה.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי העיריות מפעילות מספר אתרי אינטרנט אשר פונים לציבור הרחב (לאו דווקא לתושביהן) ולפיכך הן נושאות בחובן כלפי אנשים עם מוגבלות, דוגמת התובע, “לבצע התאמות נגישות בשירות אינטרנט […]  על-מנת שיוכלו ליהנות משירותי הנתבעת כשאר הציבור וגם כדי שיממשו את זכותם לשיוויון, לעצמאות ולכבוד”.

הבקשות נתמכות בחוות דעתו של מר עמיחי מירון מנכ”ל חברת  USER1st [קיראו כאן ו- כאן].

יצויין כי בשני המקרים היו פניות מקדימות של התובע לשתי העיריות אך הן לא נענו כלל.

“[…] למרבה הצער, חרף הפנייה המקדימה, המנומקת והמפורטת של המבקש, המשיבה בחרה שלא לענות לפנייתו של ב”כ המבקש, חרף חלוף ימים רבים מעבר למועד הסטטוטורי הקבוע בהקשר זה.

“היעדר מתן תשובה עניינית של המשיבה ממחיש את חוסר תשומת הלב של המשיבה לעניין מושא הפנייה המוקדמת ומושא בקשת האישור. לפנייה המוקדמת צורף דו”ח תקלות מקיף. לו המשיבה הייתה מתייחסת ברצינות הראוייה לפנייה המקדימה, הייתה נעזרת בדו”ח ומתקנת את הדרוש תיקון. עתה, משלא עשתה כן, אין למשיבה להלין אלא על עצמה”.