הוגשה (7.8) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הדקה ה- 90 משום שלא הנגישה את אתר האינטרנט שלה לאנשים עם מוגבלות ובכך היפלתה אותם אל מול כלל האוכלוסייה

08:48 07.08.2018

קטגוריות: משפט נגישות/הנגשה

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ב- 7 באוגוסט 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הדקה ה- 90 על סך 50 מיליון ₪  משום שלא הנגישה את אתר האינטרנט שלה לאנשים עם מוגבלות ובכך למעשה היפלתה אותם אל מול כלל האוכלוסייה.

יצויין כי תביעה זו מצטרפת לשמונה תביעות נוספות שהוגשו לאחרונה באותו הנושא על-ידי עו”ד יוסף חי-אביעזיז ממשרד עורכי הדין אליאס בן אריה  & חן [נגד: אבי סופר, מגה קמעונאות, בורגראנץ’, ניו פארם, בורגרים, תיאטרון הבימה, תיאטרון הצפון וחברת דיזנהאוז-יוניתורס (לגביה פירסמתי ידיעה כאן באתר בחודש יוני השנה)].

התובע בתביעה זו הוא איציק ארביב, המוגדר בכתב התביעה כ”אדם עיוור אשר עוסק באופן שוטף בענייני התאמת נגישות לאתרי אינטרנט שונים”.

בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “המשיבה, חברת תיירות ישראלית גדולה המעסיקה כ- 300 עובדים לא ביצעה את חובותיה בהתאמת נגישות בשירות אינטרנט, היא אף לא תיקנה את ההפרות לאחר שקיבלה עליהן הודעה. מכאן התביעה והבקשה לאשרה כייצוגית … המשיבה, הדקה התשעים בע”מ, היא חברת תיירות המשווקת חבילות נופש, טיסות וכדומה. מחזור המכירות השנתי של המשיבה נאמד ב- 250 מיליון ₪ כך שמדובר בחברה בעלת חוסן כלכלי לא מבוטל”.

בהמשך כתב התביעה נאמר כי “התובע הוא אדם עיוור, מה שמקשה עליו את השימוש באתר אשר איננו מונגש בהתאם לתקן ובתאם למה שמקשה עליו את השימוש באתר המשיבה. קושי זה מתעצם שבעתיים באתר המשיבה שעה שהמבקש אינו יכול לקבל את השירות אותו מציעה המשיבה באתר האינטרנט המופעל על-ידה.

“… המחשבה על כך שהוא לא יכול לבצע הזמנה באינטרנט והוא צריך לעשות דרך חתחתים כדי לקבל מידע או לרכוש דבר-מה, יוצרת אצלו תחושה כי המשיבה אינה מודעת לקשיים עימם מתמודדים אנשים עם מוגבלות.

“… ככל ואתר אינו מותאם נגישות ואין תיאור מילולי לאלמנטים באתר וכתוצאה מכך הוא לא יוכל להשלים את הפעולה לשמה הוא נכנס לאתר עם קורא מסך, לרוב הוא יימנע מכניסה לאתר זה, שכן כניסה כזו גורמת לו לתסכול רב ולאי-נוחות”.