הוגשה [7.2.2019] תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) בעקבות סרטון החולדות והפיצרייה בחיפה

14:42 10.02.2019

קטגוריות: משפט

ביום חמישי, 7 בפברואר 2019, בשעה 07:21, דיווחתי בחלון המבזקים של האתר: הוגשה [7.2.2019] תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד אלגד פיצה בשם “כל הצרכנים אשר רכשו מוצרים בסניף מרכז הכרמל שבבעלות המשיבה (שכתובתו שד’ הנשיא 119 בחיפה) ואשר נחשפו – באמצעות פרסומים בתקשורת – למצבו התברואתי הלקוי והירוד והמזעזע של הסניף”; טרם פורסם כתב הטענות המלא [הערה: אלגד פיצה בע”מ היא הזכיינית הבלעדית להפעלת רשת חנויות “דומינו’ס פיצה” בישראל].

היום פורסם כתב הטענות המלא בתביעה זו [ת”צ 14800-02-19, בית-משפט השלום בחיפה] ולהלן עיקריו:

התובעת בתביעה זו היא שקמה ראקח הרוש, תושבת עתלית, אם לשני ילדים אשר נוהגת לבלות מידי פעם עם ילדיה בחיפה. “המבקשת היא לקוחת הסניף, ובעבר הזמינה מספר פעמים פיצות משפחתיות מהסניף עבורה ועבור ילדיה […] לא שיערה בנפשה כי סביבת ההכנה של הפיצה מסכנת את ילדיה ושורצת בלילות במזיקים שונים, לא כל שכן חולדות”. אחד משני באי כוחה של המבקשת בתביעה זו הוא בעלה.

בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “ארבע חולדות מהלכות וסועדות להנאתן את חומרי הגלם המשמשים להכנת פיצות בסניף המשיבה. זהו המראה המזעזע, המבחיל והמקומם אשר נגלה לעיניהם של מיליוני ישראלים החל מיום 1.2.2019, לאחר צפייה בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת, ובהם המראות המזעזעים המעידים על תנאי תברואה מחפירים בסניף המשיבה.

לנוכח המראות הקשים, נערכה ביקורת ושימוע למשיבה, בעקבותיה הוציאה ד”ר חביב, סגנית רופא מחוז חיפה במשרד הבריאות, צו הפסקה מינהלי לסניף, זאת בשל ‘מצב תברואתי ותפעולי ירוד וליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור’, ‘מצב תברואתי ירוד במבנה ובציוד וטיפול לקוי באחסנתו’.”

בכתב התביעה נאמר עוד כי לאחר פרסום הסרטון המדובר, “נחשף סרטון נוסף של עובד הסניף בחיפה מהעת האחרונה, שרוקד ורוקע ברגליו על בצק פיצה המונח על רצפת הסניף(!), דבר המעיד שלעצמו על התנהלות קלוקלת (לשון המעטה) ומבחילה, זלזול בהוראות הדין עד כדי סיכון בריאות הציבור”.

בהמשך כתב הטענות נאמר עוד כי “[…] התמונה שהתגלתה לציבור אודות מצבו התברואתי של הסניף עגומה, מזעזעת ומחפירה. כל מי שרכש בסניף המשיבה פיצה עבורו ועבור משפחתו ונחשף לפרסומים הקשים, סבל נזק בר-פיצוי וזו מטרתה של בקשה זו“.

בכתב התביעה נאמר עוד כי “יובהר כי בד בבד עם הגשת בקשה זו פנתה המבקשת למשרד הבריאות בבקשה בהתאם לחוק חופש המידע, התשנ”ח – 1998, לחשוף את מלוא פרטי הביקורות שנערכו לסניף, מסקנות השימוע, תוכנו וצו הסגירה והיא שומרת על הזכות לצרף מסמכים אלו לאחר קבלתם. יודגש כי בהתאם לניסיון הח”מ, תהליך שכזה עשוי לארוך מספר שבועות עד חודשים”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אושר הרוש ואוהד איציק.

[הערה:  כל ההדגשות המופיעות בידיעה זו מופיעות באופן זהה לחלוטין בטקסט המקורי של כתב התביעה כפי שהוגש לבית-המשפט].