הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד החברות בזק ובזק בינלאומי בשם מנויים בהווה/בעבר של טלפון קווי/שירותי אינטרנט של החברות הללו ונמנע מהם לעשות שימוש בקו הטלפון/שירות האינטרנט בשל תקלה חיצונית ולמרות זאת נגבה מהם תשלום מלא

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה (14.3.2018) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד החברות בזק ובזק בינלאומי.

התובע בתביעה זו הוא אברהם ערד תושב רעננה אשר בתקופה המדוברת היה בעל קו טלפון ותשתית אינטרנט של חברת בזק וכן לקוח של חברת בזק בינלאומי ששימשה ספק האינטרנט.

בכתב התביעה נאמר בין היתר כי בחודש מארס 2017 אירע ניתוק של קו הטלפון שבבעלות המבקש, “כאשר לא קדמה לכך כל תקלה אצל המבקש או קריאת שירות (לציין כי באותו הבוקר, עת יצא המבקש לעבודתו, הבחין בטכנאי של בזק המטפל בארון הסעף הנמצא בקומת הכניסה של בניין המגורים)”.

טכנאי שהוזמן קבע כי התקלה היא בתשתית והוא עצמו הזמין במוקד בזק טכנאי תשתית. בסופו של דבר נדרשו שמונה ימים עד לתיקון התקלה כך שבאותם שמונה ימים נמנע מהתובע שירות מלא או חלקי מצד שתי הנתבעות.

לדברי התובע, בחשבונית שקיבל עבור חודש מארס 2017 לא בוצע כל קיזוז בגין תקופת הניתוק הזאת.

התובע כותב עוד בכתב הטענות כי ידוע לו “משיחות עם שכניו כי יסודו של האירוע הוא הזמנת טכנאי על-ידי אחד השכנים בשל תקלה, לכאורה, באינטרנט… כמו כן ידוע למבקש כי כל אותה תקופה או חלק ממנה לא היה קו טלפון לפחות, לכל דיירי הבניין, המנויים של חברת בזק”.

התובע מוסיף כי “כאמור, ראשיתה של הסאגה בפנייה של שכן של המבקש לתקן תקלה בביתו, לאחריה נדרשו 4 טכנאים בזמנים שונים על-מנת לתקן – לאחר שמונה ימים – את התקלה שהם יצרו אצל המבקש ויתר שכניו לבניין. שלעצמו, הדבר מעיד כאלף עדים על מיומנותם וכשירותם של נציגי/טכנאי המשיבה 1 [בזק]”.

“אין חולק כי המבקש, כיתר חברי הקבוצה, מצפה כדין שהמשיבות תספקנה לו שירות ראוי ותשתית ראוייה בתמורה לתשלום שהוא משלם להן. לא כל שכן הוא מצפה כי חברות מסוגן לא תיגבנה דמי שירות ותשתית בגין תקופות בהן לא ניתנים השירות והתשתית, ודאי כאשר הדבר נובע מרשלנותן ומחדליהן”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד עודד גיל.