הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חב’ המילטון חשמל ואלקטרוניקה ונגד פלאפון, סלקום וגולן טלקום בגין מכשיר Redmi Note 4 של חברת Xiaomi הסינית וכל דגם אחר שמהם לא ניתן להתקשר אל מספרי החירום בישראל (100, 101, 102)

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה (13.3.2018) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת המילטון חשמל ואלקטרוניקה ונגד חברות הטלקום פלאפון תקשורת, סלקום ישראל וגולן טלקום.

חברת המילטון חשמל ואלקטרוניקה מייבאת, מוכרת ומפיצה בישראל  מכשירי טלפון סלולרי מתוצרת שיאומי. התביעה הוגשה בגין מכשיר Redmi Note 4 של חברת Xiaomi הסינית וכל דגם אחר שמהם לא ניתן להתקשר אל מספרי החירום בישראל (100, 101, 102).

התובעים בתביעה זו הם סימה, יצחק (אחיה) ואסף (אביה) רחמני, שהם לקוחות של שלוש חברות הסלולר הנתבעות בתביעה זו. בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “קיומה של התקלה התגלה למבקשת מס’ 1 רק בשעת חירום כאשר ניסתה להתקשר בדחיפות למד”א על-מנת להציל את חייו/שלומו של בנה הקטין שלקה בהתקף אלרגיה … המשיבות מטעות את כלל לקוחותיהן בכך שהן מסתירות את הפגם החמור הנ”ל מלקוחותיהן תוך סיכון שלומם, חייהם ורכושם בעיתות מצוקה ולחץ, בהן יש חשיבות עליונה לאפשרות הזעקת כוחות חירום למקום ספציפי, תוך שימוש  במספרי החירום“.

התובעים מדגישים בכתב התביעה כי “אין חולק על חשיבות פעילותם התקינה של מכשירי הטלפון הסלולרי בחיוג מספרי החירום, חשיבות הנחשפת במלואה במצבים בהם נדשרת יצירת מגע מהיר בין האזרח לבין נותן שירות החירום, כגון המצב שתואר לעיל בו עמד בנה של התובעת להיחנק וחיוג למד”א נועד להציל את חייו, שפוטו כמשמעו.

“למרות החשיבות שיש לאפשרות לחיוג למספרי החירום, ולמרות שהנתבעות ידעו ויודעות על התקלה החמורה, הן ממשיכות לשווק/לתת שירות למכשירים הפגומים מבלי לחשוף לציבור, לרגולטור (משרד התקשורת/מכון התקנים), לאמצעי התקשורת ולשירותי החירום עצמם כי יש בעייה אקוטית במספר דגמים של מכשירי שיאומי.

“התנהלות מופקרת זו מסכנת חיי אדם ורכוש, מסכלת אפשרות לקבל טיפול מיידי למצבי החירום להם נועדו המספרים המקוצרים.

“ניתן לשער, לפיכך, את חרדתו של האזרח הנזקק לשירותי החירום ומגלה – בשעה הקשה והלחוצה ביותר – כי מכשיר הטלפון שלו אינו מקשר אותו לשירות הנדרש בשעה שהוא או יקיריו בסכנת חיים, או בשעה ששלומו ורכושו בסכנה ואי אפשר להזעיק אמבולנס/ניידת/כבאית שתגיע למקום במהירות…..

“ניתן גם לשער את תדהמתו וכעסו של האזרח המגלה כי היבואן וספק שירותי הטלפון שלו מודעים לתקלה אך ממשיכים לשווק ו/או ליתן שירות לבעלי מכשירי שיאומי הפגומים מבלי ליידע אותם ואת כלל הציבור בדבר התקלה שתמנע מהם שירות חירום בבוא הרגע בו יזקקו לשירות זה יותר מכל“.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין יוחי גבע ועמרם גולן. [הערה: כל ההדגשות המופיעות כאן בידיעה מופיעות כך במקור].

הערת עורך Read IT Now: ב- 30 בינואר 2018 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה “הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד הוט מובייל: לא מאפשרת ללקוחותיה לחייג למספרי חירום (לא בתשלום ולא באופן חינמי) “ובכך מעמידה אותם בסיכון של ממש”; טענה כי החברה מודעת לכאורה לבעייה אך אינה פועלת לתקנה”. אותה תביעה הוגשה באמצעות עו”ד יוחי גבע שהוא אחד משני באי הכוח בתביעה החדשה למעלה.