הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת פלאפון: מחייבת את לקוחותיה על לקיחת מכשירם הסלולרי לחו”ל גם אם אינם משתמשים בו במהלך שהותם שם

17:57 13.01.2018

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה ב- 10 בינואר 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת פלאפון תקשורת על כך שהיא לכאורה מחייבת את לקוחותיה על לקיחת מכשירם הסלולרי לחו”ל גם אם אינם משתמשים בו במהלך שהותם מחוץ לגבולות המדינה.

התובעת בתביעה זו היא מלכה צייגר. בתביעה נאמר בין היתר כי “עננינה של התביעה, דרכה היצירתית של הנתבעת להתעשר על חשבון לקוחותיה שלא כדין, באמצעות צירוף לקוחותיה, באופן עצמי וחד-צדדי, לשירות או החבילה פלאפון TRAVEL, שירות שבגינו מחוייבים לקוחותיה של פלאפון בתשלום בסך של 75 ₪ על עצם העמדת השירות, ללא ידיעתם וממילא ללא אישורם.

“צריך להבהיר מאחר והמדובר בעניין מהותי: פלאפון נוהגת לחייב את לקוחותיה על לקיחת מכשירם הסלולרי לחו”ל גם אם אין בכוונתם ו/או לא השתמשו במכשיר הסלולרי.

“פלאפון מזהה באמצעות ה- SIM כי המכשיר בחו”ל גם אם זה לצורך החלפתו של ה- SIM ב- SIM מקומי. עצם הזיהוי מביא לצירוף המכשיר אוטומטית לשירות ולחיוב בסך של 75 ₪”.

לדברי התובעת היא נסעה ביולי 2017 לחופשה בחו”ל עם בתה וחתנה “ללא כל כוונה להשתמש במכשיר הסלולרי שבבעלותה, בהסתמך על כך שגם בתה וגם חתנה מחזיקים במכשירים סלולריים עם אפשרויות חיוג וקבלת שיחות מלאות.

לימים, כאשר קיבלה את החשבון החודשי מחברת פלאפון היא גילתה את “סכום החיוב החריג שאינו תואם את שימושיה”.

התובעת יצרה קשר טלפוני עם מוקד השירות של החברה ו”נציגי הנתבעת הסבירו לה כי אין מה לעשות וברגע שהיא שוהה בחו”ל, הנתבעת – באופן אוטומטי כתגובה לזיהוי – מצרפת את לקוחותיה לשירות, מבלי שהיא טורחת לקבל את הסכמתם”.

ב- 12.12.2017 פנתה התובע אל תחנת השירות של פלאפון באשקלון שם הובהר לה “… באופן שאינו משתמע לשתי פנים, כי זה הנוהל וכי הדרך היחידה להימנע מכך היא הוצאת ה- SIM מהמכשיר הסלולרי כאשר הטלפון עדיין בארץ. נציגי השירות הבהירו למבקשת כי אין אפשרות ל’זכות’ אותה בסכום החיוב”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד שרגא צייגר ויעקב (ג’קי) בובליל.